همزمانی دو دوره تاریخی در زمان

پروژه ای مسکونی به نام H1002 واقع در در مرکز شهر آتن، توسط استودیوی معماری314 طراحی شده است. این طراحی جدید که برای مکانی درخیابانspefsipou در نظر گرفته شده است، طرحی بسیار مدرن را در میان بافت موجود ساختمان های نئوکلاسیک، که قدمت آن ها به سال 1870 بازمی گردد، به تصویر می کشد.

به گزارش گالری آنلاین، ایده اصلی معمار، ایجاد فضایی با استفاده از شفافیت فیزیکی بوده است؛ ایده ای که با استفاده ازشیشه مات به عنوان ویژگی اصلی و برجسته ساختمان امکان پذیر گردید. قسمت مات و شفاف برای روشن کردن فضای داخلی ساختمان نیز عمل می کند. بنابراین از شفافیت به عنوان واسطه ای استفاده می شود که امکان دسترسی فضاهای بسته را به نور و هوا فراهم می کند. از پانل های شیشه ای مات در دیوارهای داخلی ساختمان نیز استفاده می شود و استفاده از لامپ های مخفی در داخل آن ها نیزاحساس نفوذ نورطبیعی به محل سکونت را القا می کند.
شیشه مات با برداشت های متعددی که از روابط مکانی و ارتباط بین آنها ایجاد کرده، انعطاف پذیری در ساختار ساختمان را امکان پذیر ساخته است. ارتباط بین فضای دو بخش (طبقه) مجزا نه تنها باعث افزایش بصری وسعت مکان می شود بلکه روابط مکانی مبهمی را ایجاد می کند: یعنی در عین جدا بودن بخش های مختلف از یکدیگر، در هم ادغام می شوند.
بطور کلی آرک های تزیینی نمای خارجی ساختمان نیز نقش مهمی در زیبایی شناسی داشته و محیطی آرامش بخش و دلپذیر فراهم می کند، در واقع درحالیکه در زمان معاصر هستید، زمان دیگری همزمان در ذهن تداعی می شود. این ساختمان ها متشکل از 5 ملک مختلف (که یکی از آن ها به ساختمان نئوکلاسیک متصل است ) بوده و از آنجایی که مشرف به تپه لیکابتوس است روبروی نمادین ترین منظره آتن قرار دارد و از چشم انداز فوق العاده ای برخورداراست.

logo-samandehi