بازتاب شگفت انگیز انعکاس گوی ها در فضای شهری

اثر اولافور الیاسون تحت عنوان seeing spheres فضایی چند لایه و منعکس شده خلق می کند.

به گزارش گالری آنلاین، اولافور الیاسون به عنوان یکی از تأثیرگذارترین هنرمندان نسل خود، از نخستین اثر هنری عمومی و ثابت خود در سواحل غربی ایالات متحده رو نمایی کرد. seeing spheres, 2019 مستقر در ورزشگاه chase centre و golden state warriors، شامل 5 گوی استیل هیدروفرم و جلا داده شده به ارتفاع 15.5 فوت (در حدود 4.7 متر) است که دایره وار در یک مدار، در اطراف فضای مرکزی ورزشگاه نصب شده اند.

الیاسون در توضیحات خود می گوید: " ‘seeing spheres یک فضای عمومی است که شما و شماری از افراد را در خود جای می دهد. وقتی از داخل ماشین به فضای عمومی نگاه می کنیم یا در مسیر خود از آنجا عبور می‌کنیم، اغلب تصور ما از فضا‌ی عمومی، فضایی تهی و منفی در شهر است. seeing spheres مکانی در اختیارتان قرار می دهد تا برای لحظه ای در آن جا توقف کرده و خود را از بیرون و به‌عنوان یک فرد حاضر در اجتماع نظاره کنید. "

به هر یک از گوی ها آینه گردی که حلقه ای از چراغ های LED دور آن نصب شده است، متصل است. آینه ها به سمت داخل قرار داده شده اند تا سطح آینه دار گوی های اطراف خود را منعکس کنند. همه آنها در کنار هم محیطی شگفت انگیز از فضا های چند لایه و منعکس شده ایجاد می کنند؛ بطوریکه همان افراد و چیدمان ها بارها و بارها ظاهر شده و از زوایای مختلف و پیش بینی نشده قابل مشاهده هستند. مجموعه ای از بازتاب های تو در تو و تونل مانند در آینه نمایان شده، بی نهایت بار تکرار میشود و در دوردست ناپدید می شوند.

logo-samandehi