"ویلای سبز"؛ طراحی ساختمانی اداری - مسکونی با پوشش گیاهی توسط گروه معماری MVRDV

گروه معماری MVRDV پروژه "ویلای سبز"، ساختمان 4 طبقه اداری - مسکونی را طراحی کرده است؛ که نمای بیرونی ساختمان با انواع گیاهان گلدانی و گیاهان مختلف که بر روی یک سیستم طبقه بندی شده قرار گرفته اند، پوشانده شده است.

به گزارش گالری آنلاین، این ساختمان واقع در گوشه ای از رودخانه دامل در دهکده سینت-میخیلسخستل هلند است و از فرم شهری ساختمان ها که در مجاورت هم قرارگرفته اند، بهره برده است؛ با این وجود نمای پوشیده از گیاه آن کمک می کند تا با چشم انداز روستایی کنار رودخانه، مزارع و درختان ادغام شود.

گروه معماری MVRDV، پروژه ویلای سبز را به همراه معمار مشاور van boven architecten، توسعه دهنده و مبتکر این پروژه طراحی کرده است. طبق برنامه ریزی های انجام شده ساخت و اجرای این این پروژه در سال 2020 آغاز خواهد شد، که همچنین در نظر دارد در حین ساخت بنایی تاریخی، آگاهی اجتماعی و بهبود محیط زیست را نیزبه همراه داشته باشد.

واینی مس از شرکای گروه معماری MVRDV در توضیحات خود می گوید: "این طرح ادامه تحقیقات ما در مورد ساختمانهای "بدون نما" و"ایجاد فضای سبز" است ایده هایی که از پارک های شهری دهه نود در اختیار داریم بسیار محدود است. ما به "پوشش کاملی از فضای سبز" نیاز داریم: همانطور که به زودی در کتابی با همین عنوان توسط موسسه تحقیقاتی Why Factory نشان داده خواهد شد، باید پشت بام ها و نماهای مرتفع را با فضای سبز بپوشانیم. گیاهان و درختان می توانند به تعدیل انتشار گاز دی اکسید کربن، خنک شدن هوا و ارتقا تنوع زیستی کمک کنند. "

ویلای سبز که شامل یک فضای اداری جدید برای یک مشاور املاک و مستغلات، Stein، در طبقه همکف، پنج آپارتمان در سه طبقه بالا و پارکینگ زیرزمینی است. یک طرف پارکینگ همسطح واقع در حاشیه جنوبی دهکده سینت - میخیلسخستل را توسعه می دهد. طراحی گروه معماری MVRDV و فان بوفن ادامه طراحی حاشیه خیابانی در آدرینوسپلین است که از سبک سقف های شیروانی ساختمانهای موجود بهره می گیرد. این پروژه با نمای منحصر بفرد خود، که از طبقاتی با عمق متفاوت تشکیل شده و انبوهی از گیاهان گلدانی، بوته ها و درختانی مانند فورسیتیس (یاس زرد)، یاسمن، کاج و توس را در خود جای داده است، به طور چشمگیری از سایر ساختمان های همان خیابان متمایز است.

logo-samandehi