خلق مجموعه آثار هنری "جاری" توسط ساسان ناصر نیا

ساسان ناصرنیا، که در ابتدا کار خود را با خوشنویسی و تایپوگرافی آغاز کرد، حیطه کار خود را در پی یافتن روش های نوین برای به نمایش گذاشتن خوشنویسی مدرن و کلاسیک فارسی و عربی توسعه داد.

به گزارش گالری آنلاین، این هنرمند خلاق که متولد تهران و ساکن ونکوور است؛ خط نقاشی را سفری شخصی تلقی کرده و با بهره گیری از مفاهیم معاصر به شیوه های جدیدی برای ایجاد فرم نوشتاری حروف دست یافته است. ناصرنیا با ساختارشکنی در قوانین نوشتاری عربی و فارسی و برگرفته از خط کوفی -از قدیمی ترین فرم های (خوشنویسی) خط عربی- قالب ویژه و منحصر بفردی در خط ابداع کرده است که به شوخی از آن به عنوان "خط کوفی کج و معوج " نام می برد.

آثاری همچون psychespermia و multiplicity بیانگر تعبیر منحصر به فرد ساسان ناصرنیا از خط نقاشی است که در آن به مفهوم سیالیت و بی ثباتی می پردازد. حروف انتزاعی، که اغلب چیدمان آن ها به شکل هندسی و خارج از محدودیت های معمول خود کشیده و تحریف شده اند بر روی زمین جاری شده و فضاهای خالی را پر می کنند.

ناصر نیا در توضیحات خود می گوید: "من کدها و اطلاعاتی را که در ذهن افراد بالا و پایین رفته و از شکلی به شکل دیکر در می آیند و در عین حال مجموعه ای از الگوهای مبهم را که در بعدی دیگر با ارتعاشات ذهنی ارتباط برقرار کرده و از آن منتقل می شوند، تجسم کردم. مغز اطلاعات را به اشکال گوناگون دریافت کرده و سپس آن ها را به شکل الگوهای ذهنی آشنا و قابل فهم در می آورم. "

logo-samandehi