برج رصد مارپیچ جدید در چین

واکنش و پاسخ به ویژگی های طبیعی سایت طراحی در برج رصد مارپیچ، توسط دفتر معماری نوردیك انجام شده است.

به گزارش گالری آنلاین، دفتر معماری نوردیك، پروژه ی “Nanchang Waves” را به اتمام رسانده است ، پروژه ای در استان جیانگشی چین که شامل یک برج رصد مارپیچ است. مکان این پروژه در کنار پارک تالاب در شهر نانچانگ واقع شده، که طراحی آن واکنش و پاسخی است به ویژگی های طبیعی سایت موجود. جایی که ساختمان و چشم انداز با هم تلفیق می شوند، تجربه ای فضایی را شکل می دهند. این پروژه از سه عنصر طبیعی تشکیل شده است: آب، زمین و آسمان که به سه منطقه ی کاربردی مربوط می شوند: میدان جلو ، امکانات تجاری و برج رصد.

دفتر معماری نوردیك، یک شرکت مستقر در اسلو، با دفاتر در کپنهاگ، لندن و ریکیاویک، می گوید که طراحی چشم انداز میدان جلوی با فرهنگ آب باستانی نانچانگ و چشم انداز دریاچه مجاور یکپارچه شده است. معماران توضیح می دهند: "هریک از گره های منظره شامل کارکردهایی برای افراد در سنین مختلف هستند و تجربیات مکانی جالب و به یاد ماندنی را ارائه می دهند."

سازه ی بعدی، مکانی است که امکانات تجاری سایت در آن واقع شده، بنایی بادسترسی آسان به پشت بام، که به عنوان دنباله ی زمین اطراف طراحی شده است. تیمطراحی می گویند: " چشم انداز جلوی میدان، در بالای فضای سه بعدی گسترش مییابد و از طریق آمفی تئاتر بیرونی به آرامی پدیدار می شود. " فعالیت هایتجاری و خرده فروشی، از لحاظ بصری به فضای بازار رو باز مجاور مرتبط می شود.

logo-samandehi