بنایی برای تمام ادیان

طراحی خانه خانوادگی ابراهیمی ابو ذهبی توسط معماران safdie

معماران safdie با مدیریت moshe safdie ، طرح پیشنهادی خود را که یک پروژه در امارات متحد عربی شامل کلیسا، مسجد و کنیسه میشود، ارائه داده است.

به گزارش گالری آنلاین، این پروژه واقع در جزیره سادیات ابو ذبیح است، این پروژه امیدوار است ضمن فراهم کردن بستر گفتگو، تفاهم و همزیستی، روابط بین سه دین را تقویت کند. این طرح به عنوان بخشی از یک رقابت بین المللی ارائه شده است.

هر یک از سه سالن عبادت کلیسا، مسجد و کنیسه کره های متنوع دارد. این سه شکل به یک آبشار مشترک دسترسی پیدا می کنند. سه سالن عبادت در بالا قرار دارد و در حوضچه منعکس می شود، به آنها احساس بی وزن بودن جادویی می دهد زمان و مکان گم میشوند. آنها به سختی زمین را لمس می کنند ، زیرا به سمت آسمان ها می روند و در نور می تابند.

طراحی هر مکان عبادت مختص به تاریخ، آداب و رسوم و آیین های هر دین است. مسجد در محور مکه (به سمت غرب) قرار دارد. کنیسه، در محور رو به اورشلیم. در حالی که کلیسا رو به شمال قرار دارد. در طول روز، ساختمانها نور فیلتر شده را به وجود می آورند، در حالی که در شب، سازه های مشبک مانند فانوسهای غول پیکر می درخشند. از آنجا که سه سالن از یک متدولوژی ساخت و ساز مشترک استفاده می کنند، یک کل یکپارچه را تشکیل می دهند.

logo-samandehi