گزارش تصویری دو نمایشگاه هم‌زمان از عباس مجیدی در گالری طراحی هنر

"زیر سایه ماسک‌ها، ایده‌ای بود که به دنبال همه‌گیری ویروس کرونا و وضعیت تحمیل شده ناشی از آن، شکل گرفت؛ وضعیتی که همگی به شکلی مشترک تجربه می‌کنیم؛ وضعیتی که در تمام ابعاد زندگی اجتماعی و شخصی یک یک ما تأثیراتی به جا گذاشته است." این را عباس مجیدی، رئیس هیئت مدیره انجمن مجسمه سازان ایران در نمایشگاه اخیر خود گفته است.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی نمایشگاه، عباس مجیدی به طور هم‌زمان مجسمه‌هایش را در قالب دو نمایشگاه مجزا با عنوان «مرگ قاصدک» و «زیر سایه ماسک‌ها» از ۲۸ آذر تا ۱۲ دی ماه در گالری طراحی هنر به نمایش گذاشته است.

در شکل‌گیری آثار چیدمان نمایشگاه «زیر سایه ماسک‌ها»سعی شده تأثیرات وضعیت زندگی در دوران کرونا با مخاطب به اشتراک گذاشته شود.

مجیدی در رابطه با نمایشگاه خود توضیح می دهد: در این نمایشگاه دو چیدمان با نام‌های «برزخ» و «ویروس» و چهار اثر تعاملی و مفهومی ارائه شده است. آثار این نمایشگاه در ابتدا به صورت طراحی و ایده‌پردازی شکل گرفت و بیشتر آثار از متریال‌های واقعی (خود ماسک) ساخته شده و در دو اثر از سایر متریال‌ها استفاده شده است.

این مجسمه‌ساز بیان کرد: بیش از ۱۰ سال است که ایده قاصدک‌ها دغدغه ذهنی‌ام بوده و به خاطر حس سبک‌بالی و رهایی قاصدک، همواره برایم جذابیت داشته است و زمینه‌های ذهنی نوستالژیک و نماد پیام‌آوری قاصدک باعث خلق آثاری با این مضمون شده است. در بیشتر آثار مجموعه «مرگ قاصدک» حس رهایی تبلور یافته است؛ رهایی از یک موقعیت، رهایی از یک وضعیت، رهایی از بندهای خود ساخته و نهایتاً با مرگ قاصدک به شکوفایی رسیده؛ مرگ به مثابه تولدی دوباره.

وی افزود: بیشتر آثار این مجموعه از فلز استیل ساخته شده‌اند به غیر از دو اثر که به دلایل مفهومی اثر و تعاملی آنها، از متریال‌های دیگری استفاده شده است. همان گونه که اشاره شد مرگ قاصدک؛ با تعبیری دیگرگونه پدیدار شده، گویی آغازی است بر مسیری تازه. در این نمایشگاه ۱۷ اثر در ابعاد مختلف نمایش داده می‌شوند. البته دو اثر به صورت چیدمان است که با توجه به این ویژگی از وجوه تعاملی با مخاطب برخوردار هستند.

عباس مجیدی رئیس هیأت مدیره انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران، عضو شورای عالی خانه هنرمندان ایران و عضو شورای سیاست‌گذاری فرهنگی و هنری برج میلاد است. او تحصیلاتش را تا مقطع کارشناس مجسمه‌سازی از دانشکده هنرهای زیبا و کارشناسی ارشد پژوهش هنر از دانشگاه آزاد تهران مرکز دنبال کرده است. مجیدی آثارش را تاکنون در نمایشگاه‌های گروهی و انفرادی متعددی به نمایش گذاشته و به عنوان هنرمند و عضو شورای سیاست‌گذاری در برگزاری رویدادهای مجسمه‌سازی ایران حضور پررنگی داشته است. تاکنون بیش از ۲۰ مجسمه و المان شهری که توسط این هنرمند خلق شده است در تهران و سایر شهرهای ایران نصب شده است.

نمایشگاه‌های «مرگ قاصدک» و «زیر سایه ماسک‌ها» جمعه ۲۸ آذرماه افتتاح شد و تا ۱۲ دی ماه ادامه خواهد داشت. در ایام نمایشگاه گالری همه روزه جز چهارشنبه‌ها از ساعت ۱۰ الی ۲۰ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. گالری طراحی هنر در خیابان ولی‌عصر، نرسیده به زعفرانیه، پلاک ۲۸۸۰ واقع شده است.

logo-samandehi