نگاهی به مجموعه تصویرسازی "بانوان آب"

دنیایی زیر آب فضایی پر از تناقض است و میتواند در عین آرامش سرشار از پریشانی و اضطراب شود. سونیا آلینس هنرمند تصویرگری است که به ارتباط این دو فضا در آثارش می پردازد.

به گزارش گالری آنلاین، هنرمند در مورد آثار خود توضیح میدهد: در لحظه ای آرامش زیر آب میتواند جای خود را به تلاطم بدهد؛ رویایی بودن، سورئال بودن، چشم انداز واقعیت و شعر تمام آن چیزی است که به دنبال آن به مخاطب هستم.

وی از موجودات اساطیری که در افسانه های بومی محل زندگیش کاتالونیا وجود دارند الهام گرفته است. موجوداتی اسطوره ای هستند که در آبشارها، دریاچه ها و رودخانه ها زندگی می کنند (نوعی روح آب) و با چرخه زندگی مرتبط هستند، باروری نیز از مفاهیم این اسطوره ها است.

آب برای سونیا معنی متفاوتی دارد و در این رابطه توضیح می دهد:

من در نزدیکی دریای مدیترانه به دنیا آمدم و تأثیر آب در فرهنگ من تعیین کننده است. حتی حدس می زنم این بخشی از DNA من باشد. حقیقت این است که دریا همیشه در زندگی من وجود داشته و انرژی ویژه و مثبتی را به من منتقل کرده است.

هنگام برداشتن اولین قدم های سری Dones d’aigua، آب به عنوان رسانه ای مناسب برای برقراری ارتباط و گسترش احساسات برای من عمل کرد. بنابراین، قهرمانان آثار من در جایی که غوطه ور هستند با این انبوه آب ارتباط برقرار می کنند و در آنجا احساساتشان تقویت می شود، فریادهای آنها بلندتر شنیده می شود، ناامیدی آنها عمیق تر احساس می شود... اما، وقتی آنها آرام هستند، احساس می کنم یک احساس با ارزش وجود دارد.

logo-samandehi