گزارش تصویری «جشنواره بین المللی راه ابریشم» در موسسه صبا

صبا با گشایش «جشنواره و نمایشگاه بین المللی خوشنویسی راه ابریشم» میزبان خوشنویسان ایران و ۲۹ کشور جهان شد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری صبا- وابسته به فرهنگستان هنرجمهوری اسلامی ایران- این جشنواره که به همت کمیسیون ملی یونسکو، فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران و موسسه صبا برگزار شده است، یکی از وسیعترین چشم اندازهای مشارکت و تعامل هنرمندان ایران و ۲۹ کشور جهان را در یک گستره عظیم فرهنگی- تمدنی به نمایش گذاشته.

این نمایشگاه بخشی از یک برنامه وسیع است که از اول بهمن ماه در مشهد با جشن نور و در حضور خوشنویسان مشهد و با نمایش آثار بین المللی گشایش یافت. دوم بهمن، کنفرانس علمی کشورهای راه ابریشم با ارائه مقالات و ایراد سخنرانیهای صاحبنظران در قالب ۶ پنل پژوهشی و تخصصی برگزار شد و افتتاحیه نمایشگاه منتخبی از بیش از ۱۳۰۰ اثر ارسال شده، روز سوم بهمن طی مراسم ویژه ای در تالار ایران فرهنگستان هنر و سپس در «نگارخانه ملی ایران» واقع در صبا برگزار گردید.

در این مراسم دکتر علیرضا اسماعیلی سرپرست فرهنگستان هنر، استاد غلامحسین امیرخانی ریاست انجمن خوشنویسان و شورای عالی خوشنویسان، و شماری از مسئولان طراز اول فرهنگی کشور، سخن گفته و با حضور در نگارخانه ملی همراه با حاضران و اهالی هنر، این جشنواره را رسما افتتاح می نمودند.

در جشنواره خوشنویسان راه ابریشم تعداد ۱۴۰ اثر از ۲۹ کشور جهان در قالبهای نقاشیخط و ۷۰ اثر از خوشنویسان ایران در انواع گرایشها ارائه شده است.

این جشنواره روز نهم بهمن طی آیین اختتامیه ای با حضور سفرای کشورهای خارجی در مجموعه ایران مال به کار خود پایان می دهد.

بخش جنبی این جشنواره رونمایی از بزرگترین اثر خوشنویسی کشور به لحاظ ابعاد است که حاصل ۱۸ ماه کار مداوم هنرمندی یزدی بوده و در قالب ۷ لت در ابعاد ۳ در ۵ و مجموعا در ۱۰۵ متر مربع، اسامی تمام شهدای استان یزد را به نمایش می گذارد که جزییات این رویداد هنری در خبرهای تکمیلی به اطلاع خواهد رسید.


logo-samandehi