بیست عکس منتخب از نگاه گاردین

تصاویر ویژه از رویدادهای متفاوت سرتاسر جهان دقایق خاصی از زندگی بشر را ثبت می کنند که در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به برخی از عکس های منتخب از نگاه رسانه گاردین.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از گالردین، تیراندازی مدرسه در Uvalde، انفجار خمپاره در Lysychansk، اعتراضات در فیلیپین، انتخابات استرالیا و واکنش Boris Johnson به گزارش Sue Gray: قابل توجه ترین تصاویر از سراسر جهان بوده است.

Uvalde, Texas

عکاس: Dario Lopez-Mills/AP

کودکی به یادبود قربانیان تیراندازی در مدرسه ابتدایی Robb در Uvalde نگاه می کند. رئیس بخش امنیت عمومی تگزاس اذعان کرد 'تصمیم اشتباهی بود' که پلیس مسلح برای مدت طولانی در خارج از کلاسی منتظر بماند که فرد مسلح در تیراندازی مدرسه کودکان و معلمان را کشت.


Mykolaiv, Ukraine

عکاس: Genya Savilov/AFP/Getty

بقایای سالن ساختمان شورای منطقه ای Mykolaiv پس از آن که در ماه مارس مورد اصابت یک موشک روسی قرار گرفت.


Stoyanka, Ukraine

عکاس: Christopher Furlong/Getty Images

دوستان اوکراینی Andrii و Valentyn، نقش سرباز را در ایست بازرسی موقت در روستای خود بازی میکنند. پسران برای عبور رانندگان در Stoyanka شناخته شده اند.


London

عکاس: Leon Neal/AP

نخست وزیر لندن، Boris Johnson در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در پی انتشار گزارش Sue Gray در مورد احزاب Downing Street در Whitehall سخنرانی می کند. Gray حکمی محکم در مورد فرهنگ حزبی در Downing Street صادر کرد.


Bucha, Ukraine

عکاس: Natacha Pisarenko/AP

زنی پنجره های خانه اش را که با گلوله باران در شهر در حومه Kyiv آسیب دیده است را تمیز می کند.


Eagle Pass, Texas

عکاس: Brandon Bell/Getty Images

یک افسر گشت مرزی، مهاجران کلمبیا را پس از عبور از Rio Grande پردازش می کند.



Lysychansk, Ukraine

عکاس: Aris Messinis/AFP/Getty

خمپاره ای در کنار جاده منتهی به شهر Lysychansk در منطقه Donbas منفجر می شود. در حالی که ارتش اوکراین روز پنجشنبه گزارش داد که ۴۰ شهر در منطقه Donbas تحت بمباران روسیه قرار دارند، Sergiy Gaiday فرماندار Luhansk جنگ در خارج از Sievierodonetsk را که یک هدف نظامی کلیدی «بسیار دشوار» برای روسیه توصیف کرد.



Mirzapur, India

عکاس: Ritesh Shukla/Getty Images

روستاییان آب را از یک پمپ دستی خرابی در روستای Garhwa جمع آوری می کنند. به گفته دانشمندان، موج گرمایی که هند و پاکستان را می سوزاند، به دلیل بحران اقلیمی ۳۰ برابر بیشتر محتمل شده است.


Chernihiv, Ukraine

عکاس: Alexey Furman/Getty Images

زنی در کنار هتل به شدت آسیب دیده اوکراین راه می رود. Chernihiv پس از حمله ۲۴ فوریه سال ۲۰۲۲ میلادی هدف اولیه حمله روسیه بود. نیروهای روسیه در حالی که نتوانستند شهر را تصرف کنند، به بخش های بزرگی از آن و منطقه اطراف آسیب زدند.


Eagle Pass, Texas

عکاس: Brandon Bell/Getty Images

مهاجران El Salvador پس از عبور از آمریکا در Eagle Pass از سیم های خاردار در کنارRio Grande عبور می کنند. یک قاضی هفته گذشته به منظور مسدود کردن طرح دولت بایدن برای از برداشتن محدودیت های دوران همه گیر حکم داد که این محدودیت ها برای افرادی که به دنبال پناهندگی در مرز جنوبی هستند باید ادامه یابد.


Moscow

عکاس: Alexander Zemlianichenko/AP

رهبر اپوزیسیون/مخالفان، Alexei Navalny در لینک ویدیوئی از زندان در دادگاه شهر مسکو ظاهر می شود. دادگاه درخواست تجدید نظر Navalny علیه حکم نه ساله ای که او به جرم فریب و تحقیر دادگاه خدمت می کند را رد کرد، اتهاماتی که او آن را تکذیب می کند. Reuters گزارش داد که Navalny در طول جلسه به Vladimir Putin زخم زبان زده و او را به عنوان دیوانه ای که یک «جنگ احمقانه» را در اوکراین آغاز کرده بود، نامیده است.


Cannes, France

عکاس: Loïc Venance/AFP/Getty

اعضای جنبش فمینیستی Les Colleuses پیش از نمایش فیلم عنکبوت مقدس، بنری را در دست دارند که نام ۱۲۹ زن را که به دلیل خشونت خانگی از آخرین جشنواره فیلم کن، جان خود را از دست داده اند. این گروه نارنجک های دود سیاه را بر روی پله های مقابل جشنواره های Palais des راه اندازی کردند.


Kyiv, Ukraine

عکاس: Christopher Furlong/Getty Images

زنی برای فکر کردن در صومعهPechersk Lavra مکث می کند. در پی عقب نشینی روسیه از پایتخت اوکراین، نشانه هایی از زندگی عادی با استفاده کردن ساکنان از ساعات کوتاه شده منع رفت و آمد، بازگشایی کسب و کارها و وعده کشورهای خارجی به بازگشت دیپلمات های خود را به کییف/Kyiv بازگشته است.


Johannesburg, South Africa

عکاس:Michele Spatari/AFP/Getty Images

دانشجویان دبیرستانی و فعالان حقوق بشر در "روز آفریقا" در اعتراض به موج اخیر بیگانه ستیزی و هوشیاری در این کشور به ظهور جنبش عملیات ضد مهاجر Dudula در مقابل کمیسیون حقوق بشر افریقا اعتراض می کنند.


Matabeleland, Zimbabwe

عکاس: Zinyange Auntony/AFP/Getty

یک شیر در ورودی یک کلینیک در یک مجتمع مسکونی از پارک ملی Hwange. این پارک مملو از فیل هایی است که اکنون به طور معمول برای تغذیه در خارج از مرزها می گردند و گاهی اوقات با درگیری های مرگبار با افرادی که در اطراف زندگی می کنند مواجه می شوند.


Kyiv, Ukraine

عکاس:Christopher Furlong/Getty Images

مردمی که دوباره به Kyiv برمی‌گردند، توقف می کنند تا از یک تانک نابود شده روسی در بزرگراه اصلی به داخل شهر عکس برداری کنند. در حالی که روسیه حمله خود را به شرق و جنوب این کشور متمرکز می کند، ساکنان منطقه Kyiv برای ارزیابی تلفات جنگ بر جوامع خود در حال بازگشت هستند.


Quezon City, Philippines

عکاس: Basilio Sepe/AP

پلیس فعالان معترض به بیانیه یFerdinand ‘Bongbong’ Marcos Jr و همکارشSara Duterte، دختر رئیس جمهور فعلی، در جریان تجمعی در کمیسیون حقوق بشر در شهر Quezon را متفرق می کند.


New York

عکاس: Ed Jones/AFP/Getty

کارگران دریایی برای یک عکس گروهی در میدان Times به عنوان بخشی از جشن های هفته ناوگان (Fleet Week) در نیویورک گرد هم می آیند. هفته ناوگان یک جشن یه مدت یک هفته از خدمات دریایی است که با هدف فراهم کردن فرصتی برای عموم برای دیدار با ملوانان، تفنگداران دریایی و پرسنل گارد ساحلی از طریق رویدادهای مختلف است.


Sydney, Australia

عکاس: Loren Elliott/Reuters

و Sydneysider Jim Finn که Allegra، دختر هشت ماهه اش را در دست دارد، صبح روز انتخابات ملی در یک مرکز رای گیریBondi Beach رای خود را به صندوق انداخت.


Himeshima, Japan

عکاس: Asahi Shimbun/Getty Images

پروانه Chestnut tiger به جزیره Himeshima می روند.


logo-samandehi