باز تفسیر مجسمه‌های یونان باستان از طریق دریچه مدرن

موزه GLYPTOTHEK آثار مجسمه‌سازی سانتیاگو کالاتراوا را ارائه می‌کند.

به گزارش گالری آنلاین، معمار سانتیاگو کالاتراوا تا حد زیادی به دلیل راه حل های مهندسی پیشرفته و بیانیه های بصری چشمگیرش شناخته می شود، میراث او توسط ساختمان ها و پل های یادبود و نمادین تعریف شده است. با این حال، دستاوردهای او فراتر از آثار معماری است. او در طول زندگی حرفه‌ای خود آثار مجسمه‌سازی بسیاری خلق کرده است - شاید آشناترین آنها مجموعه «صورت فلکی» در شیکاگو و «کپسول نیویورک تایمز» باشد که شامل اشیایی است که زندگی روی زمین را در طول قرن بیستم مستند می‌کند و تا سال 3000 مهر و موم می‌شود.

جدیدترین آثار هنری کالاتراوا، از جمله مجموعه‌ای که در بیست سال گذشته در حال توسعه بوده است، اکنون به عنوان بخشی از نمایشگاهی در موزه گلیپتوک در مونیخ با نام "فراتر از هلاس" به نمایش گذاشته شده است. پنجاه مجسمه و نقاشی متاثر از پویایی یونان باستان که در کنار مفاهیم بدن و طبیعت انسان منبع ثابتی در سبک معماری کالاتراوا بوده است.

«فراتر از هلاس: سانتیاگو کالاتراوا در گلیپتوتک» اولین نمایشگاهی است که صرفاً به آثار مجسمه سازی و نقاشی معمار اسپانیایی و سوئیسی اختصاص دارد. این مجموعه به عنوان بخشی از گفتگوی پر جنب و جوش بین معماری ساختمان نئوکلاسیک معبد مانند سال 1830 و مجسمه های موزه نمایش داده می شود.

تمرکز اصلی این نمایشگاه، مجموعه مجسمه‌های جدید کالاتراوا، "The Aegineten" است که شامل مجموعه‌ای از آثار است که در سی سال گذشته در حال توسعه بوده است. این کار شامل چهارده کار آهن فرفورژه با فرمت بزرگ است که هر کدام بر روی پایه ای از بلوط کهنه قرار گرفته اند.

logo-samandehi