فراخوان ارسال آثار فراخوان پنجمین دوره‌ی کتاب سال معماری معاصر ایران (1401)

کتاب سال معماری معاصر ایران مجموعه‌ای است از آثار معماری شاخص، تاثیر‌گذار و الگو‌ساز برای معماری و عموم مردم ایران. این کتاب اثری‌ است از تلاش‌های قابل تقدیر معماران و طراحان عزیز این کشور جهت ارتقا، و هرچه بالاتر بردن سطح فرهنگ، زندگی آسایش، رفاه، امید و… مردم خوب این سرزمین.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری هنرمعماری، این مجموعه، بصورت دو زبانه( فارسی، انگلیسی)، پنجره‌ای است به معماری معاصر ایران. این کتاب یک برنامه‌ی مستند‌نگاری، فرهنگ سازی عمیق، روایت‌های جدید، مناسب اهل تفکر، کشف استعدادهای نوظهور در معماری ایران و همچنین با محتوایی تخصصی و ایده‌های طراحان پروژه‌ها برای رسیدن به بهترین جواب با همراهی، حضور و مشارکت دفاتر معماری است. پروژه‌ای که با بررسی و انتخاب آثار رسیده به دبیرخانه‌ی دائمی آن و انتشار پروژه‌ها با کیفیتی بسیار بالا، سعی در مستند سازی، الگو سازی، تاثیر‌گذاری، جریان‌سازی و معرفی معماران خلاق و تاثیر‌گذار جامعه و کارفرمایان در جهت ارتقا و گستردگی هر چه بیشتر جامعه‌ی معماری کشور دارد. این مجموعه آثار، همزمان ابعاد و عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری، علمی و تاریخ سازی را ادغام و باعث رشد و ارتقا تفکرات معماران و جامعه با رویکردی رو به آینده خواهد شد. کمتر کتابی در معماری معاصر ایران از چنین قدرت و کیفیتی برخوردار است. این کتاب برنامه‌ای است که در آن شما با معماران خلاق، پروژه‌های بدیع، روایت‌های جدید و تکنیک‌های منحصر به فرد روش‌های برخورد با چالش‌های معماری آشنا می‌شوید. کتاب سال معماری معاصر ایران با بررسی و انتخاب آثار رسیده به دبیرخانه‌ی کتاب سال و انتشار آن سعی در مستندسازی، الگو‌سازی، تاثیر‌گذاری، جریان‌سازی و معرفی آثار و پروژه‌های حرفه‌ای و با کیفیت و همچنین معرفی معماران خلاق و تاثیرگذار به جامعه و کارفرمایان در جهت ارتقا و گستردگی هرچه بیشتر جامعه‌ی معماری کشور دارد. در کتاب سال معماری معاصر ایران به معماران توانمند کشور شانس حضور در این کتاب به واسطه‌ی آثار شاخصشان داده شد تا فرصتی برای محک ایده‌های خود داشته باشند و با افتخار اعلام می‌داریم در چهار جلد پیشین توانستیم با افراد اهل حرفه و پیشکسوتان این عرصه و بخصوص از بین معماران جوان، شهرهای مختلف و آینده‌سازان ایران عزیز آشنا و به معرفی آنان بپردازیم.

همچنین این کتاب برای کارفرمایان، سرمایه‌گذاران و افراد غیر معمار کتاب جذاب و راهگشایی بوده است و مخاطب با مطالعه و بررسی کتاب، سیری از سبک‌ها و اندیشه‌ها را به سرعت مرور می‌کند که به شکلی مرتب سازماندهی شده است.

همزمان آثار هنری در بخشی از کتاب مورد توجه قرار گرفته است. آثاری که به کوشش معماران و طراحان تولید شده‌اند و نشان از گستره‌ی فکری حاضرین و روند رو به رشد این حرفه در کشور دارد.

هنر معماری با بیش از 32 سال سابقه‌ی مدیران آن در عرصه‌ی مطبوعات تخصصی معماری همچون آبادی (1369و…) انتشار بیش از 140عنوان کتاب معماری، شهرسازی، طراحی داخلی تاثیرگذار و ماندگاری چون هوشنگ سیحون و…؛ و با توجه به چهار دوره‌ی پیشین کتاب سال معماری معاصر ایران که از سال‌های ( 1400 – 1397) منتشر گردید، فراخوان پنجمین دوره از این اثر را منتشر می نماید.،

با این مقدمه از کلیه‌ی مهندسان مشاور، دفاتر معماری، معماران مستقل، طراحان داخلی و معماران عزیزی که در عرصه‌ی مرمت و احیا بناهای تاریخی و معاصر مشغول به فعالیت هستند جهت همراهی و حضور در این کتاب که پنجره‌ای است از معماری امروز ایران برای آیندگان دعوت به عمل می‌آید.

هزینه‌ی هر صفحه 3،000،000 تومان، با 50% تخفیف دفاتر معماری 1،500،000 تومان

حداقل صفحات هر پروژه 4 صفحه می‌باشد.

برای اطلاعات بیشتر و ارسال آثار جهت بررسی هیئت تحریریه به وبسایت هنر معماری aoa.ir مراجعه فرمایید.

دبیرخانه‌ی دائمی کتاب سال معماری معاصر ایران: 88342960-88342961

شماره‌ تماس مدیر دبیرخانه‌ی دائمی: 09123446870

برای شرکت در پنجمین دوره کتاب سال معماری معاصر ایران 1401 فایل مدیا پک را مطالعه و مشخصات خود را در فرم ارسال آثار زیر وارد نمایید و همراه با مدارک پروژه به آدرس ایمیل iran.arch.yearbook@gmail.com ارسال کنید.

فایل مدیا پک

فرم ارسال آثار

logo-samandehi