هادی مظفری: توسط انجمن‌ها در تهران و شهرستان‌ها «سالانه هنرهای تجسمی» برگزار می‌شود

هادی مظفری، مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری «سالانه هنرهای تجسمی»، توسط انجمن‌ها در تهران و شهرستان‌ها خبر داد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی، وی با اعلام این مطلب گفت: «سالانه هنرهای تجسمی ایران» از برنامه‌های انجمن‌های هنری است که با حمایت اداره کل هنرهای تجسمی و ادارات کل استان‌ها به صورت منطقه‌ای و با رویکرد و تاکید بر مزیت و پتاسیل هنری هر منطقه در رشته‌ها و گرایش هنری خاص در شهرهای مختلف ایران برگزار می‌شود.

مظفری با تاکید بر این نکته که «سالانه هنرهای تجسمی» جایگزین دوسالانه‌های هنری نیست، گفت: سالانه‌های هنرهای تجسمی جایگزینی برای دوسالانه‌های هنری نیست و نخواهد بود. دوسالانه‌های هنری از ابتدا به شکل رقابتی توسط انجمن‌ها برگزار می شده که با حمایت این اداره کل، کماکان برگزار خواهد شد. اما سالانه‌ها برای همکاری بیشتر انجمن‌ها با ادارات کل استان‌ها و شهرهای مختلف ایران با همکاری اداره کل هنرهای تجسمی در زمینه‌های پژوهشی، علمی، کارگاه‌های آموزشی و جذب استعدادهای هنری از استان‌های مختلف برپا می‌شود.

مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: این برنامه از ابتدا با هدف به کارگیری از پتاسیل های نهفته هر استان برنامه‌ریزی شد تا بتوان توانایی‌های بالقوه هر شهر و استان را شناسایی و از آنها نهایت بهره‌برداری را بکنیم. ما به همراه انجمن‌های هنری در این رویداد، استعدادهای جوان و خلاق را در استان‌ها شناسایی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: سعی ما بر این است که هر رشته از هنرهای تجسمی در منطقه‌ای که با آن هنر عجین است و ویژگی آن هنر خاص در آن دیده می‌شود، برگزار شود. در این دوره انجمن سفال و سرامیک ایران «سالانه هنرهای تجسمی» خود را با حمایت اداره کل هنرهای تجسمی با حضور بیش از ۳۰ تن از هنرمندان طراز اول، سفال و سرامیک کشور در استان سیستان و بلوچستان، شهر زاهدان برگزار می‌کند. در ادامه این رویداد، برای مجسمه سازی کرمان را انتخاب کردیم و برای خوشنویسی قزوین و گرافیک هم در شیراز برپا خواهد شد. شهرهای دیگر نیز که توانایی و مزیت میزبان بودن را دارند در ادامه معرفی می‌شوند.

مظفری درباره «سالانه هنرهای تجسمی» سفال و سرامیک در سیستان و بلوچستان گفت: برنامه «سالانه هنرهای تجسمی» سفال و سرامیک از ۲۸ بهمن تا ۳ اسفندماه ۹۷ با عنوان «هفته هنر زاهدان» در شهر زاهدان، استان سیستان و بلوچستان برگزارمی گردد و در ادامه این برنامه هنرمندان و علاقمندان از روستای فرهنگی تاریخی کلپورگان به عنوان مرکز سفال و سرامیک کشور بازدید خواهند کرد. این رویداد با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان و انجمن هنرمندان سفالگر ایران و با حضور هنرمندان، پژوهشگران و پیشکسوتان استانی و کشوری برپا خواهد شد.

او اظهار کرد: این رویداد که در مجتمع فرهنگی هنری زاهدان، دانشکده هنر و معماری زاهدان، نگارخانه فردوسی زاهدان و روستای کلپورگان برگزار می‌شود؛ شامل برنامه‌هایی نظیر نمایشگاه آثار تجسمی هنرمندان استان، جلسات هم‌اندیشی هنرمندان، برگزاری کارگاه‌های عملی، برپایی نشست‌های تخصصی و بازدیدهای علمی است.

logo-samandehi