بلندترین برج چوبی هیبریدی در آفریقا ساخته می شود

نخستین برج چوبی تانزانیا با ارتفاع ۹۶ متر در شهر زنگبار ساخته خواهد شد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، معماران استودیو OMT نخستین برج چوبی هیبریدی در آفریقا را طراحی کردند. برج زنگبار با متریال چوب در تانزانیا، در ۲۸ طبقه و ۹۶ متر ارتفاع ساخته خواهد شد و یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های توسعه شهری در آفریقا شمرده می‌شود. برج زنگبار ۲۶۶ واحد مسکونی با متراژه‌های مختلف و امکانات تفریحی را در خود جای خواهد داد.

برج با ترکیبی از چوب‌های محلی طراحی شده تا از زیرساخت‌های شهری در حال رشد پشتیبانی ‌کند. بر طبق پیش‌بینی‌ها انتظار می‌رود این منطقه شرکت‌های فناوری را جذب کند تا جزیره را به قطب پیشرو برای شرکت‌های فناوری آفریقا تبدیل کند.

برج ۲۸ طبقه در منطقه‌ای از زنگبار در فاصله ۲۰ کیلومتری شهر سنگی تاریخی تحت حفاظت یونسکو ساخته خواهد شد. در سال‌های اخیر این جزیره به دلیل ماهیگیری شدید، پرورش جلبک، افزایش سطح دریا، نگرانی‌های زیست‌محیطی در سرتاسر منطقه، طرح‌های شهری را به مختل کردن ساخت‌وسازهای مرسوم و ایجاد ساختمان‌های پایدارتر پیشرفته‌تر در منطقه سوق داده است. همچنین چوب و جنگلداری پایدار حضور گسترده‌ای در منطقه شرق آفریقا دارد.

این برج دارای یک نمای سه بعدی با غلاف‌های اکسترود شده برای ارائه نمایی ۳۶۰ درجه از اقیانوس هند است. این غلاف‌ها تقسیمات فضایی داخلی برج را برجسته می‌کنند و در عین حال سایه خورشید دائمی را برای به حداقل رساندن گرما برای هر آپارتمان در ساختمان فراهم خواهد کرد. علاوه بر این، گنجاندن کاشت درختان تأثیر طوفان را کاهش می‌دهد و به خنک شدن آب و هوای داخلی کمک می‌کند.

logo-samandehi