طرح‌های بازسازی موزه هنر برانکس در نیویورک رونمایی شد

شرکت نیویورکی مارول از طرح‌های شماتیکی برای ورودی چندطبقه و لابی جدید موزه هنر برانکس به عنوان بخشی از بازسازی موزه، رونمایی کرد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، این تغییرات برای پنجاهمین سالگرد این موزه با بودجه ۲۶ میلیون دلاری در نظر گرفته شده است. بر اساس برنامه‌ریزی‌های این بازسازی، علاوه بر تمرکز بر تغییرات بخش‌های مختلف، دسترسی به خیابان گراند کنکورز یکی از نمادین‌ترین خیابان‌های برانکس را هم به دنبال خواهد داشت.

اصول طراحی موزه هنر برانکس ریشه در تاریخچه گراند کنکورز و تکامل ساختمان در طول چهار دهه گذشته دارد. یکی از تغییرات، جابجایی ورودی اصلی به سمت تقاطع غیرهمسطح در خیابان گراند کنکورز و خیابان ۱۶۵ است که دسترسی به موزه را آسان‌تر می‌کند. هدف این پروژه آوردن خیابان به گالری و بازگرداندن گالری به خیابان است تا مرز بین این دو را با زندگی خیابانی فعال محله همسو کند.

بازدیدکنندگان به محض ورود به موزه، در فضایی دلپذیر قدم می‌گذارند که موزه برونکس آرزو دارد که به اتاق‌نشیمن موزه تبدیل شود. ساختمان از همه طرف صیقلی شده و با دیوارهای بتن مسلح با الیاف شیشه (GFRC) در هم آمیخته خواهد شد که به عنوان سطوح نمایشگاه داخلی عمل می‌کند و نماها را در فضاهای گالری کادربندی خواهد شد. طراحی فضاهای خاص، فرصتی را فراهم می‌کند تا نمایشگاه برای عابران قابل مشاهده باشد و آن‌ها را تشویق به بازدید از موزه کند.

جاناتان مارول مدیر طراحی استودیو معماری مارول گفته است: «طراحی جدید برای بازسازی و گسترش موزه، خلاقیت برونکس را به نمایش می‌گذارد. این موزه موانع را حذف می‌کند و به عنوان مکانی برای ارائه فرهنگ و فضای برای گردهمایی بازدیدکنندگان از سراسر جهان را رقم می‌زند.»

استودیو معماری مارول از سقف‌های پنل برنز مسی تاشده استفاده می‌کند که رنگ های گرم آجرهای اطراف را منعکس کند و به تأثیر هنر دکو منطقه گره می‌خورد. علاوه بر این، این طرح با حذف صفحات فلزی تیره که دیوارهای آجری طرح اصلی را پنهان می‌کند به ساختمان کنیسه موجود از سال ۱۹۶۲ احترام می‌گذارد.

موزه هنر برانکس در سال ۱۹۷۱ توسط مردم این منطقه تاسیس شد و از آن زمان، این موزه به عنوان موزه‌ای که به عدالت اجتماعی اختصاص دارد، هویت پیدا کرده است. ۲۰سال بعد، ساخت این موزه در زمینی به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع توسط شرکت معماری Arquitectonica آغاز شد و در سال ۲۰۰۳ برنده جایزه «تعالی در طراحی» کمیسیون هنری شهر شد.

امروزه، موزه هنر برانکس یک مقصد فرهنگی بین‌المللی شناخته شده با مجموعه‌ای دائمی بیش از دو هزار اثر است که آثار هنرمندان آفریقایی، آسیایی و آمریکای لاتین و همچنین هنرمندانی را که برانکس برای توسعه آن‌ها حیاتی بوده است، به نمایش می‌گذارد.

موزه هنر برانکس بخشی از منطقه تاریخی گراند کنکورز است و بازسازی آن تا ۲۰۲۵ طول می‌کشد.

logo-samandehi