ادای احترام به تاریخ یونان در پروژه جدید معماران دیوید چیپرفیلد

استودیو معماری دیوید چپیرفیلد برنده مناقصه بازسازی موزه ملی باستان شناسی آتن شد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، طرح دیوید چیپرفیلد از میان ۱۰ طرح پیشنهادی برنده رقابت طراحی موزه ملی باستان‌شناسی آتن شد.

این موزه یکی از بزر‌گ‌ترین موزه‌های جهان و دارای غنی‌ترین مجموعه اشیا دوران یونان باستان شناخته می‌شود.

ساختمان اصلی موزه ملی باستان‌شناسی که در منطقه Exarcheia توسط لودویگ لانگ و ارنست زیلر در سال‌های ۱۸۷۴-۱۸۶۶طراحی شده است و در طی سال‌ها تغییراتی در فضاهای مختلف آن صورت گرفته است.

پیشنهاد معماران دیوید چیپرفیلد بازسازی و توسعه فضای موزه بر اساس استانداردهای امروزی و معماری پایدار است. گسترش ساختمان موجود تا خیابان، طراحی دو طبقه گالری، پارک سبز در پشت‌بام و ایجاد فضای سرسبز در ۲۰هزار مترمربع از برنامه‌های معماران استودیو چیپرفیلد است.

با احترام به ارزش اصلی ساختمان و توپوگرافی آن، پروژه جدید یک مجموعه هماهنگ از فضاها را تشکیل می‌دهد که تعادلی بین فضاهای قدیم و جدید پیدا می‌کند. گسترش شامل کارکردهای عمومی اصلی موزه است از جمله بلیط‌فروشی، فروشگاه، رستوران، سالن، و فضاهای نمایشگاه دائمی و موقت. معماران نمای جدیدی را برای ارتباط با محیط شهری طراحی می‌کنند.

پس از ورود به موزه، بازدیدکنندگان از دو طبقه فضای نمایشگاهی به سادگی عبور می‌کنند تا آن‌ها را به ساختمان اصلی هدایت کند. طراحی آن شامل حجم‌های خاص، نماهای مورب و دیوارهای خاکی در تضاد با فضاهای تاریخی است. منطقه خارجی موزه با یک حیاط داخلی قسمت‌های قدیمی و جدید را به هم متصل می‌کند و مکانی را برای تجمع شکل می‌دهد.

logo-samandehi