کار ناتمام آنتونی گائودی پس از 137 سال اجازه ساخت میگیرد

پس از 137 سال ، شهر بارسلونا برای تکمیل ساخت یکی از مهترین آثار معماری تاریخی، کلیسای ساگرادا فامیلیا، اثر آنتونی گائودی مجوز قانونی را داد.

به گزارش گالری آنلاین، مجوز این بنا که روز جمعه داده می شود، اجازه می دهد تا ساخت و ساز این بنای تاریخی تکمیل شود.
درخواست برای گرفتن مجوز بصورت رسمی در سال 1885 ارائه شده است یعنی سه سال پس از اینکه کار بر روی کلیسا شروع شده بود. بر اساس وبلاگ معماری رسمیla sagrada familia این درخواست با نقشه blueprint of the groundامضا شده توسط antoni gaudí آغاز شد اما شورای شهر به آن پاسخ نداده بوده است. در نهایت مقامات در سال 2016 متوجه شدند که ساختمان هرگز مجوز ساخت نداشته است.
کانال یوتیوب فدراسیون sagrada familia یک ویدیوی یک دقیقه ای را منتشر کرد که شکل نهایی کلیسا، پس از تکمیل نهایی را نشان می دهد.
شورای شهر بارسلونا مجوز اتمام ساخت کلیسا را با 4.6 میلیون یورو (5.2 میلیون دلار) بودجه اعطا کرد. La Sagrada Familia یک جاذبه توریستی مهم در شهر است، با بیش از 4 میلیون نفر بازدید کننده به صورت سالانه .
به عنوان بخشی از معامله تاریخی،sanzگفت که بنیاد la sagrada familia در حال حاضر مسئول هزینه های تولید شده برای شهر است. la sagrada familia همچنین موافقت نکرده است که تعداد بازدیدکنندگانی که میگیرد را افزایش دهد و از ساختن مترو به طور مستقیم به کلیسا حمایت می کند.

طبق گفته بنیاد sagrada familia، کارهای ساخت و ساز بر اساس مدل های گچ معماری و عکس ها و نقاشی های اصلی خود در حال انجام است. برخی از این آثار در آتش سوزی سال1930 نابود شده اند. اگر ساخت و ساز موفقیت آمیز در سال 2026 همانطور که برنامه ریزی شده است به اتمام برسد، از زمان مرگ gaudí صد سال گذشته است.
کلیسای ساگرادا فامیلیا (خانوادهٔ مقدس) بی‌شک بزرگ‌ترین اثر گائودی است. او کار بر روی این بنا را در سال ۱۸۸۴ آغاز کرد و تا زمان مرگش در ۱۹۲۶ دست از آن برنداشت. ساخت نمای مصائب (Passion Façade) در سال ۱۹۵۲ تحت نظارت سه تن از هم‌دوره‌ای‌های گائودی آغاز شد. نمای تولد مسیح (Nativity Façade) با چهار برج سر به فلک کشیده‌اش چشمگیرترین قست بناست، بیشتر سطح آن با مجسمه‌های بسیاری که تولد و زندگی مسیح را به تصویر می‌کشند پوشیده شده‌است، و یکی از شناخته‌شده‌ترین مناظر بارسلونا در سراسر جهان به‌شمار می‌آید. ارتفاع برج‌های ساگرادا فامیلیا ۱۰۰ متر است و به رغم ساخت ساختمان‌های بلند در این سال‌ها، در افق شهر کاملاً مشخص است. طبق برنامه ساخت و تکمیل این کلیسا تا سال ۲۰۲۶ طول خواهد کشید.

این کلیسا به سفارش اتحادیهٔ روحانی پیروان سان خوزه که مالک آن هستند با هدف ترویج بیشتر مذهب کاتولیک آغاز شد و لئوی هشتم بعدها نیمی از هزینهٔ آن را از محل اعتباراتی که از سراسر جهان جمع‌آوری می‌کرد و به واتیکان می‌پرداخت، تقبل کرد.

در ورودی کلیسا که «در امید» (به اسپانیایی: Puerta de la Esperanza) نام گرفته در سمت چپ نمای تولد مسیح قرار دارد و با تصاویری از خانوادهٔ مقدس تزئین شده‌است و سنگی از کوه مونت‌سرات در بالای آن جا گرفته‌است. «در نیکوکاری» (به اسپانیایی: Puerta de la Caridad) در وسط نما قرار گرفته و با تصاویر گیاهان که نمادی از سرود عشق به خالق است و همچنین با صحنه‌هایی از زندگی مریم مقدس و درخت اجدادی مسیح تزئین شده.

logo-samandehi