الهام از فیلم چارلی و کارخانه شکلات در طراحی داخلی کافه ای در چین

گروه معماران Towodesign کافه ای به نام Dessert KITCHEN را در یک فروشگاه زیرزمینی در چنگدو، چین طراحی و اجرا نموده اند، که فضاهای مختلفی در آن مانند یک تکه پنیر طراحی شده است.

طراحان با الهام از فیلم چارلی و کارخانه شکلات سعی داشتند یک سفر تخیلی را برای مشتریان ایجاد کنند و توجه افراد را به کافه جلب نمایند، آنها این کار را با ترکیب یک قطعه پنیر زرد انجام دادند که این طراحی علاوه بر جلب نظر، میز و مبلمانی را برای نشیمن افراد نیز مهیا می سازد.

در واقع این کافه مدرن دارای یک نماد چشمگیر و یک منطقه غذاخوری در فضای باز است که مانند یک تکه پنیر طراحی شده است و امتداد این پنیر روی ویترین و خالی شدن حفره ای قسمت ورودی را تعریف کرده است.

در داخل کافه، Towodesign از عناصر گنبدی شامل چندین غرفه استفاده نموده؛ و حالت آرکی و قوس مانند در سقف نیز به مخفی نمودن تاسیسات و دریچه های تهویه مطبوع کمک کرده است.

به منظور دسترسی و خروج و ورود آسان یک سمت با ویترین شیشه ای به فضای پاساژ با درب بزرگی به سمت پذیرش گشوده شده و علاوه بر آن در المان پنیر شکل و زرد رنگ در قسمتی دیگر محلی برای ورورد و خروج افراد در نظر گرفته شده است.

منبع: contemporist/ دکوبوم

logo-samandehi