برج خورشید طلوع خورشید ساحلی را جشن می گیرد

این طرح همراه با حرکت به سمت تاریخ، به عنوان مناظر زیبای طلوع خورشید در سراسر دریای زرد، که شهر به آن شهرت دارد، نشان داده شده است.

به گزارش گالری آنلاین، تیم طراحی با نقطه عطف جدید خود در ساحل، تاریخچه یانتای را به یاد می آورد که به معنای "برج فانوس دریایی" و برج های مراقبت از دوره سلسله مینگ است.

استودیوی معماری OPEN مستقر در نیویورک و پکن، با آغاز ساخت و ساز در یانتای، از طرح «برج خورشید» خود رونمایی کرد. این اثر که در امتداد سواحل دریای زرد پدیدار می شود، به عنوان یک چراغ راهنما خواهد بود و طبقه همکف، تئاتر نیمه باز، فضای نمایشگاهی و کتابخانه ای را در خود جای می دهد. بسیاری از عملکردها در زیر «فضای پدیده‌ای» نیمه باز، در بالا قرار می‌گیرند، که بازدیدکنندگان را دعوت می‌کند در طول سال مناظر وسیعی از دریا و مناظر کوهستانی را تماشا کنند.

این شرکت برج خورشیدی بتنی خود را به عنوان «ساختاری هدفمندتر معرفی می کند، چیزی که آیین های باستانی عبادت طبیعت را تداعی می کند و در عین حال امکانات فرهنگی بسیار مورد نیاز را در منطقه تازه شهری شده فراهم می کند.»

پوسته های بتنی برش خورده توسط نور خورشید

"برج خورشید" با معماری OPEN به عنوان یک حجم منحنی بزرگ شکل می گیرد که هندسه آن مستقیماً توسط مطالعات دقیق خورشید مشخص می شود. این ساختار حاکی از یک مخروط کوتاه است که به نظر می رسد توسط پرتوهای نور بریده شده است تا بخشی از آن را به دریا نشان دهد. برج خورشید که پنجاه متر بالا می رود، در میدانی با شیب ملایم قرار دارد. این ساختمان یک ساختار پوسته ای مرکب است، طرح پیچیده آن که با همکاری نزدیک با شرکت مهندسی arup توسعه یافته است، به صورت دو لایه پوسته بتنی شیبدار ساخته می شود که توسط دال های افقی و سطوح شیبدار به هم متصل شده اند.

پوسته داخلی مقعر برج خورشید که به سمت افق باز می شود، به عنوان جمع کننده صدا برای جذب و تقویت صداهای دریا عمل می کند. پوسته فوقانی کوچکتر و وارونه، میزبان کتابخانه پر نور و منظره ای خیره کننده از اقیانوس و آسمان بالاست. یک چشمی مرکزی در سقف به آب باران اجازه می دهد تا در تابستان وارد استخر کوچکی در زیر آن شود. در زمستان، استخر خشک می شود و به عنوان شومینه استفاده می شود.

لی هو + هوانگ ونجینگ: «امروز پیدا کردن راه‌هایی برای اتصال و در آغوش گرفتن طبیعت بسیار مهم است، ما می‌خواستیم این محور را در مفهوم «برج خورشید» حفظ کنیم و به قدرت منظره اطراف احترام بگذاریم. بلافاصله زمانی که طرح را در نظر گرفتیم، می‌خواستیم به آیین‌های باستانی بشر، احترام به خورشید، ماه و ستارگان، و ارائه فضایی برای تأمل اشاره کنیم.

از سوی دیگر، ما همچنین می‌خواستیم اطمینان حاصل کنیم که ساختمان دارای هدف و عملکرد واقعی است، چیزی که به جای یک حماقت در ساحل، برای شهروندان یانتای مفید باشد. ایجاد فضاهایی که مناظر باورنکردنی اقیانوس را با نمایشگاه‌های دیجیتال آینده‌نگر، در کنار هم قرار می‌دهد.

«حاکم زمان»

در میدان همکف «برج خورشید»، معمار OPEN یک استخر کم عمق را با ساختمان ادغام می کند که اثر دایره ای کار را تکمیل می کند. این منطقه همراه با دستگاه‌های مه‌پاشی و فواره‌ها دارای یک کانال آبی است که به‌طور ویژه طراحی شده است و از سراسر میدان می‌گذرد. تیم معماری این کانال را به عنوان "حاکم زمان" توصیف می کند، زیرا خط مستقیمی را مشخص می کند که سایه برج در روز اعتدال(مساوی شدن شب و روز) از آن پیروی می کند.

تقاطع بین حلقه ها و کانال آب، ردپای سایه ساختمان را در ساعات خاصی در روز اعتدال مشخص می کند. در یکی از حلقه های بیرونی، مجموعه ای از فواره ها برای جشن گرفتن 24 اصطلاح خورشیدی تقویم سنتی چینی طراحی شده است. این آب‌نماها با دقت برنامه‌ریزی‌شده و به حس سرزندگی می‌افزایند، در حالی که به تاریخ طولانی فرهنگ اقیانوسی شهر که در چین نادر است نیز منعکس می‌شود.

در مرحله اولیه طراحی، با همکاری شرکت فرانسوی dUCKS scéno ،شرکت OPEN فضاهای نمایشگاهی داخل ساختمان را با تمرکز بر نمایشگاه های دیجیتال و فناوری های داده های بزرگ طراحی کرد، در حالی که به طور همزمان نیروی انرژی بخش برای رشد بلندمدت شهر جدید هم می‌باشد.

آریک چن، مدیر کل فعلی و مدیر هنری موسسه het nieuwe در روتردام که در سمت قبلی خود به عنوان مدیر آزمایشگاه D&I در دانشگاه تونجی در شانگهای، در مورد پروژه از منظر متصدی مشورت کرد، با Open برای توسعه این ایده از یک موزه دیجیتال که دیجیتال را با پدیدارشناسی پیوند می دهد همکاری کرد.

آریک چن اظهار داشت: OPEN توانایی قابل توجهی در به عهده گرفتن یک تکلیف معماری و القای معنا و هدف دارد. در دست آنها، فرم به دنبال محتوا است. از مؤسسات آموزشی گرفته تا پروژه‌های فرهنگی در سراسر چین، آنها بارها و بارها نشان داده‌اند که چگونه نوآوری‌های معماری و نوآوری اجتماعی دست به دست هم می‌دهند.

logo-samandehi