Matthew marks gallery

نمایشگاه مجسمه های اخیر Martin Puryear در گالری Matthew marks نیویورک از 8 november تا 10 january به نمایش در آمده .(17 آبان تا 20 دی )

این اولین نمایشگاه انفرادی مارتین در گالری Matthew marks است . فرم های ابستره و اورگانیک آثار مارتین با الهام ذهنی و روحی روانی او از جستجویش در مفاهیم قومی، نژادی ، فرهنگی و تاریخی بدست آمده اند.

او در مجسمه هایش متریالهای متفاوتی را با هم ترکیب کرده مانند برنز،چدن ، استیل صیقلی و ضد زنگ با قطعات متفاوتی از چوب مانند چوب سرو،سپیدار، افرا ، گردو و آبنوس.

آثار مارتین همگی ساخته دست و نتیجه کار فشرده و متمرکز او می باشد و برای تکمیل اغلب آثارش چندین ماه زمان صرف میشود . تکنیک و روش او نتیجه ی 40 سال کار حرفه ای مارتین و ترکیبی از شیوه های اقتباس شده از هنر ها و حرفه های مختلف مانند کنده کاری چوب ، نازک کاری ، ساخت قایق و فن آوری های اخیر دیجیتال است.

این نمایشگاه شامل آثاری با الهام از شکل کلاه آزادی است که به عنوان نشانه ای از مقاومت در طول انقلاب فرانسه بوده و در انقلاب آمریکا نیز به عنوان نماد آزادی تصویب شده است .

مارتین توضیح میدهد : اگر چه قطعا از تصاویر متعددی از این کلاه در هنر اروپا و امریکا آگاهی داشته ام اما زمانی که شروع به کار کردم فقط تصویر حکاکی شده ای از یک مرد سیاه پوست که کلاه آزادی قرمزی را بر سر داشت پیدا کرده بودم ، تصویری که همراه عبارت "من نیز آزاد هستم" در سال 1794 حکاکی شده بود و در همان سال برای اولین بار برده داری در فرانسه ممنوع اعلام شد.

مارتین متولد 1941 است و در نیویوک زندگی میکند و اولین نمایشگاه انفرادی وی در سال 1968 بوده و از آن زمان نمایشگاه های انفرادی متعددی از جمله در موزه هنر شیکاگو ، واشنگتن ، سانفراسیسکو، موزه هنر مدرن ایرلند و هنر های معاصر ساندیه اگو داشته است همچنین در کنفرانس های متعددی در اروپا ، ژاپن و ایالت متحده شرکت نموده است.

وی دریافت کننده ی جازیهی بنیاد مک آرتور و مدال هنر از ریاست جمهوری بوده است.