فراخوان سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی

فراخوان سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی که پاییز امسال به همت معاونت میراث فرهنگی و به میزبانی استان فارس برگزار می‌شود، منتشر شد.


به‌گزارش گالری آنلاین به نقل از میراث آریا، «سومین جشنواره بین المللی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی» توسط معاونت میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، با مشارکت و میزبانی استانداری فارس برگزار می‌شود. شعار این دوره از جشنواره «ایران ما میراث ما؛ میراث ما ایران ما» تعیین شده است.

فراخوان این جشنواره درهفت بخش شامل؛ «سینمایی، تلویزیونی و رادیویی»،«میراث دیجیتال»، «هنرهای نمایشی و اجرایی»،«عکس و پوستر»، «ایده و تجارب»، «پویش میراث‌بانان آینده» و «مرور آثار بین‌المللی» منتشرشده است.

بخش بین‌الملل (مرور آثار ـ غیر رقابتی) به این دوره جشنواره اضافه شده است، این بخش تازه‌تأسیس جشنواره تلاش می‌کند آثار متنوع تصویری هنرمندان خارجی (فیلم کوتاه، مستند و عکس) را مرور کند. این آثار با موضوع میراث فرهنگی ایران، میراث مشترک ایران و سایر کشورها، و یا معرفی خلاقانه یکی از آثار میراث ملموس یا ناملموس ثبت جهانی، با اولویت بخشی به کشورهای منطقه است.

بخش‌های «عکس و پوستر» و «ایده و تجارب» نیز به فراخوان جشنواره سوم افزوده شدند، در بخش ملی این جشنواره از صاحبان برترین آثار که در راستای اهداف جشنواره باشند، با اهدای تندیس «آینه میراث»، دیپلم افتخار و جایزه نقدی تقدیر می‌شود.

امسال به‌دلیل میزبانی جشنواره از سوی استانداری فارس، «جایزه ویژه فارس» به برترین آثار در حوزه معرفی خلاقانه میراث فرهنگی این استان تعلق خواهد گرفت و فراخوان این جایزه، به زودی منتشر می‌شود.

علیرضا تابش، دبیر سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی است و دبیرخانه جشنواره در مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران قرار دارد.

هنرمندان و صاحبان اثر می‌‏توانند از تاریخ شانزدهم تیر تا دهم شهریور ۱۴۰۳، با مراجعه به سایت جشنواره به نشانی https://ch-festival.mcth.ir و تکمیل فرم ثبت نام آنلاین، کد رهگیری و لینک بارگذاری شده‏ اثر خود را در یکی از سرویس‌های عمومی بارگذاری و نسبت به ارسال و ثبت آثار اقدام کنند.

دریافت متن فراخوان از اینجا یا پیوند B2n.ir/chfest3 امکانپذیر است.

دومین دوره این جشنواره، ‌سال گذشته به میزبانی شهر قزوین برگزار شد و سومین دوره‏ جشنواره‏ بین‌المللی چندرسانه‌‏ای میراث فرهنگی، پاییز امسال در استان فارس به میزبانی شهر شیراز برگزار می‌شود.

logo-samandehi