نگین حسین‎زاده بازرس انجمن تصویرگران ایران شد

اعضای انجمن بیشتر در امور آن مشارکت کنند


در مجمع عمومی انجمن تصویرگران ایران نگین حسین‎زاده به عنوان بازرس و مهدیه صفایی‎نیا به عنوان بازرس علی‎البدل انتخاب شدند.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط‎عمومی انحمن تصویرگران ایران، در مجمع عمومی انجمن تصویرگران که بعدازظهر امروز، جمعه 30 فروردین، برگزار شد اعضای پیوسته حاضر، این دو تصویرگر جوان را به عنوان بازرس انجمن انتخاب کردند.

در این جلسه علی بوذری، مدیرعامل انجمن، به ارائه گزارشی از فعالیت‎های انجام شده در سال 97 پرداخت و در مورد نحوه اجرای آنها توضیحاتی داد.
کیانوش غریب‎پور، رئیس هیئت مدیره انجمن، سخنران دیگر این جلسه بود که از برگزاری هفته تصویرگری در آبان سال 98، با شور و هیجانی دو چندان خبر داد و در مورد برنامه‎ریزی خانه هنرمندان برای مشارکت گسترده هنرمندان برای فروش آثار به نفع هموطنان سیل‎زده گفت: با توجه به اینکه هنوز موضوع سیل به پایان نرسیده و استان‎هایی چون خوزستان دوباره گرفتار سیل خواهند شد در این زمینه طبق مذاکراتی که انجام شد پیشنهاد دادیم که این در حد یک رویداد مقطعی انجام نشود بلکه در قالب یک شعار و رویداد مشخص انجام شود و هنرمندان علاقه‎مند در طول سال و به صورت مداوم در مقاطع مختلف و حتی نمایشگاه‎های گروهی و انفرادی خود درصدی از فروش را به این امر اختصاص دهند.

همچنین حدیثه قربان، بازرس پیشین انجمن، به ارائه آخرین گزارش خود از مباحث مالی انجمن در سال 97 پرداخت و ضمن بیان نکاتی در زمینه فعالیت‎های انجمن خواستار اطلاع رسانی بیشتر امور انجمن و مشارکت بیشتر تصویرگران پیشکسوت و جوان در امور انجمن و برقراری ارتباط بیشتر میان هیئت مدیره و اعضای انجمن شد.

موضوع اظهارنامه مالیاتی و لزوم تکمیل آن بحث دیگری بود که وی بر اساس تجربه خود بیان کرد و از همه تصویرگرانی که اقدام به انعقاد قرارداد با سفارش‎دهندگان می‎کنند خواست کرد تا (با وجود معافیت مالیاتی تا سقفی مشخص) برای پر کردن اظهارنامه مالیاتی اقدام کنند تا مشمول جرایم مالیاتی نشوند.

به همین منظور در این جلسه تصمیم گرفته شد که جلسه بعدی اتاق روشن با حضور کارشناسان حقوقی به بیان اطلاعات ضروری در مورد مالیات تصویرگران، بحث معافیت مالیاتی و لزوم پر کردن اظهارنامه مالیاتی اختصاص یابد.

گفتنی است، فاطمه رادپور، پژمان رحیمی‎زاده و کمال طباطبایی اعضای هیئت رئیسه انتخابات بازرس را تشکیل دادند و در پایان این جلسه از زحمات حدیثه قربان تشکر و قدردانی شد.

logo-samandehi