آیا نقاشی دیواری جدید لندن اثر «بنکسی»‌ است؟

یک اثر هنری جدید که اخیرا بر روی دیوارهای «ماربل آرچ» ‌لندن، در حمایت از گروه معترض به تغییرات اقلیمی خلق شده است، به گفته‌ یکی از کارشناسان هنری، می‌تواند متعلق به «بنکسی»، هنرمند معروف نقاشی‌های دیواری خیابانی باشد.

بنکسی

به گزارش گالری آنلاین ایسنا و به نقل از گاردین نوشت، «‌جان برندلر» که یکی از مجموعه‌داران آثار هنری بنکسی است، تأیید کرد، اثر خلق شده جدید در لندن که جمله «از این لحظه نامیدی خاتمه می‌یابد و اقدامات آغاز می‌شود» در کنار تصویر دختربچه‌ای که در کنار جوانه یک گیاه روی زمین نشسته است را به تصویر می‌کشد، با توجه به سبک و نوع طراحی‌اش متعلق به «بنکسی» است.

این مجموعه‌دار افزود: «از آن‌جا این اثر را متعلق به بنکسی می‌دانم که موضوع این اثر از جمله موضوعات مورد علاقه و تأیید این هنرمند است و در کنار آن به نظر می‌رسد این اثر ادامه نقاشی «پورت تابلوت» باشد که در ماه دسامبر دیده شد. مهم نیست که نام این هنرمند در کنار آثارش نوشته شده باشد یا خیر، امضای این هنرمند اثر هنری اوست.»‌

این اثر هنری در منطقه‌ای خلق شده که پیش از این محل تجمع فعالان محیط زیست بوده است.

به گفته‌ی یک سخنگوی شورای «وست‌مینستر» این اثر هنری جدید مورد بررسی کارشناسان بیشتری قرار گرفته ولی هنوز هویت آن با قطعیت اعلام نشده است.

بنکسی هنوز در رابطه با این اثر هیچ واکنشی نشان نداده است.

به گفته «برندلر»، این اثر نسبت به نقاشی دیوار مدرسه ابتدایی شهر «میدستون»، شباهت بسیار بیشتری به سبک «بنکسی» دارد.

در ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ نیز اثر اعتراضی دیگری با موضوع آلودگی هوا در شهر «پورت تابلوت» توسط این هنرمند خلق شد.

«بنکسی» هنرمند گرافیتی‌کار اهل بریستول است که با نقاشی‌های دیواری و هنر گرافیتی اعتراضی خود، شهرت جهانی دارد، با این حال هنوز هویت اصلی او فاش نشده است. نقاشی‌های این هنرمند بیشتر به مسائل سیاسی و موضوع‌هایی مانند گرمای جهانی، جنگ، شنود غیرقانونی و شرایط سخت کاری پرداخته است. تا کنون بارها نقاشی‌های این هنرمند از روی دیوار جدا و به قیمت صدها هزار پوند فروخته شده است.

logo-samandehi