بزرگداشت پرویز کلانتری در آشیان نقش و مهر

حسین محجوبی هنرمند پیشکسوت و مدیر گالری آشیان نقش و مهر درباره برگزاری آیین بزرگداشت نقاش ایرانی پرویز کلانتری که در این گالری برگزار خواهد شد، به خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: پرویز کلانتری دوست ۶۰ ساله من است و با او خاطرات بسیاری دارم. معتقدم محبت دوستی نیرویی است که بر هر کسی اثر می‌‎گذارد و حتی برای او که امروز در شرایط نامطلوب جسمانی به‌سر می‌برد،می‌‎تواند معجزه‌گر باشد. این مراسم بهانه‎ای است برای آنکه دوستان قدیمی دور هم جمع شده و از دوست و هنرمندی دوست داشتنی و بزرگ به نام پرویز کلانتری یاد کنند.

وی با بیان اینکه این مراسم در ۲۸ فروردین ماه برگزار می‌‎شود درباره این رویداد توضیح داد: به شکل مشخص قرار است آقای هادی سیف قرار است درباره شخصیت و هنر پرویز کلانتری صحبت کند. به جز این برنامه از پیش تعیین شده‎ای برای سخنرانی وجود ندارد و در آن روز هر کدام از دوستان که بخواهند می‌‏توانند صحبت کنند.

مدیر گالری آشیان نقش و مهر درباره برگزاری یک نمایشگاه گروهی به یاد پرویز کلانتری نیز گفت: قرار است من و دوستان هنرمند آثار خود را به یاد پرویز کلانتری در کنار هم به نمایش بگذارند. از میان دوستان نقاش حاضر در این نمایشگاه می‌‎توان از محمد احصایی، علی اکبر صادقی، نصرالله افجه‎ای، محمدابراهیم جعفری، گیزلا سینایی و تا‌ها بهبانی اشاره کرد. البته به همت خانواده کلانتری آثاری از این هنرمند نیز در این نمایشگاه به نمایش گذاشته خواهد شد.
پرویز کلانتری، هنرمند نقاش، نویسنده و روزنامه‌نگار، شامگاه سه‌شنبه ۱۸ آذرماه به دلیل سکته مغزی در بیمارستان بستری شد و اکنون در منزلش روند بهبودی را طی می‌کند.
این هنرمند متولد ۱۳۱۰ در زنجان و دانش‌آموخته دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. مدیریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شرکت در نمایشگاه‌های گروهی و انفرادی متعدد در داخل و خارج از ایران و انتشار چندین مجموعه داستان بخشی از فعالیت‌های کلانتری است. همچنین یکی از آثارش در فهرست تمبرهای ویژه سازمان ملل به چاپ رسیده و تابلوی مشهور "شهر ایرانی" او در مقر سازمان ملل در نایروبی قرار دارد.
بزرگداشت استاد پرویز کلانتری، نقاش، تصویرگر و نویسنده جمعه بیست و هشتم فروردین ۱۳۹۴ از ساعت ۴ تا ۹ شب در نگارخانه آشیان نقش مهر برگزار می‌‎شود. همچنین نمایشگاه گروهی آثار هنرمندان معاصر ایران نیز در همین تاریخ افتتاح شده و تا ۳۱ فروردین ۴ تا ۸ شب برپاست. آشیان نقش و مهر در میدان آرزانتین، خیابان بخارست، خیابان هجدهم، بن بست گلمحمدی، شماره ۴ قرار دارد.


logo-samandehi