نمایش آسیب پذیری اکوسیستم های دریایی در هنر نساجی

هنرمند حوزه نساجی، Vanessa Barragão از هنر خود برای به تصویر کشیدن زیبایی و آسیب پذیری اکوسیستم های دریایی استفاده می کند.


به گزارش گالری آنلاین، این هنرمند پرتغالی با همکاری تیم کوچک خود و با استفاده از ضایعات و دورریزهای پارچه، تابلوهای دیواری استادانه‌اش را خلق می کند. این تابلو ها که صخره های مرجانی را تداعی می کنند، پیچیدگی و ظرافت زندگی زیر آب را نشان می دهند.

در حالیکه بیش از یک دهه از راه اندازی استودیوی Barragão می گذرد او همچنان به توسعه خلاقیتش ادامه می دهد. در سال گذشته، او بر تاکید خود در حمایت از محیط زیست و پایداری افزوده است، اما این همه ماجرا نیست.

هنرمند Barragão در گزارش خود با My Modern Met می‌گوید: "من در سبک هنری خود با هدف تقویت تجربه حسی آثارم، تکنیک‌ها و بافت‌های جدیدی مانند آثار سه بعدی را تجربه کرده‌ام، و این رشد نشان دهنده تعهد من به استفاده از هنر به عنوان یک رسانه برای ایجاد تغییر و آموزش است."

بخشی از این پیشرفت سفر به مکان هایی است که الهام بخش آثار هنری او هستند. یکی از این سفرها، که Barragão آن را "تحول آفرین" توصیف می کند، بازدید از جزایر Raja Ampat اندونزی بود که به خاطر صخره های مرجانی که به "سرشار از حیات دریایی" معروف است، تأثیر عمیقی در خلق آثار او داشته است.

او می‌گوید: "دیدن باغ‌های مرجانی پر جنب و جوش و حیات دریایی متنوع، در درجه اول تعهد من به حفاظت از دریا را تقویت کرد. بافت‌ها و الگوهایی که در طول سفرم مشاهده کردم مستقیماً بر روی طرح‌ های مجموعه‌هایم که هدف از آن ها به تصویر کشیدن ماهیت دنیای زیر آب است، تأثیر گذاشت."

به نظر می رسد تلاش Barragão در استفاده از هنرش در جهت آگاهی زیست محیطی نتیجه داده است. اخیراً پرتغال یکی از تابلوهای بزرگ این هنرمند را به مناسبت سی امین سالگرد "کنوانسیون سازمان ملل در باره حقوق دریاها" به سازمان ملل اهدا کرد.

این هنرمند می گوید: "هدف من تاکید بر تأثیر اعمال انسانی بر محیط های آسیب پذیر و تشویق به تلاش جمعی در جهت حفظ آنهاست. در نهایت، قصد دارم با هنرم آگاهی از محیط زیست را قوت ببخشم تا مردم را برای شرکت در فعالیت ها و برنامه های حفظ محیط زیست ترغیب کرده و به محافظت از سیاره زمین برای نسل‌های آینده کمک کنند."


logo-samandehi