نمایش چندرسانه‌ای فیلیپ پارنو در موزه پولا

جادوگری طبیعت و مصنوع

موزه هنر پولا بزرگ‌ترین نمایشگاه فیلیپ پارنو در ژاپن را برگزار می‌کند، که شامل آثار متنوع از دوران ابتدایی تا یک چیدمان جدید و فیلم معروف او، «مارلین» (۲۰۱۲)، است.


به گزارش گالری آنلاین، موزه هنر پولا نمایشگاه بزرگ‌ترین آثار فیلیپ پارنو، هنرمند فرانسوی، را در ژاپن ارائه می‌دهد. این نمایشگاه شامل آثار مختلف از دوره‌های ابتدایی او تا یک چیدمان جدید است و فیلم مشهور او، «مارلین» (۲۰۱۲)، از نکات برجسته آن است. پارنو که از دهه ۱۹۹۰ در صحنه هنر معاصر فعال بوده، از انواع رسانه‌ها مانند فیلم، صدا، اشیاء، چیدمان، متن و نقاشی استفاده می‌کند و همواره بر مرزهای واقعیت، خیال و فرضی، یا میان طبیعی و مصنوعی و ناهماهنگی‌های عجیب میان آنها تمرکز دارد.

پارنو در کاوش‌های چندرسانه‌ای خود به بررسی مفاهیم هنر و نویسندگی پرداخته و با هنرمندان، معماران، و موسیقی‌دانان مختلف همکاری کرده است. او همچنین با استفاده از فناوری‌های پیشرفته مانند هوش مصنوعی و رباتیک و دستکاری اشیاء آشنا مانند پیانوها، لامپ‌ها، پرده‌ها و بادکنک‌ها، موقعیت‌های شاعرانه‌ای خلق می‌کند که در آن‌ها پویایی، سکوت، شوخ‌طبعی و نقد با هم تلاقی می‌کنند. پارنو نمایشگاه را به عنوان رسانه‌ای آزمایشی به کار می‌برد و به‌طور دقیق فضای داخلی و خارجی موزه هنر پولا را به هزارتوی نمادها تبدیل می‌کند، جایی که حضورهای مرموز، صداها، نورها، تاریکی‌ها و پیام‌های پنهان یک توالی دراماتیک را شکل می‌دهند.

بازدیدکنندگان در مکانی شبیه به یک صحنه تئاتر بزرگ، در تجربه‌هایی غرق می‌شوند که شگفتی و سردرگمی بی‌سابقه‌ای به همراه دارد، گویی در تلاش‌های او به‌عنوان اجراکننده‌ها درگیر هستند. این تجربه شبیه به یک خواب گذرا، یک سفر، یا به‌عبارتی، همان‌طور که فیلیپ پارنو پیشنهاد می‌کند، چیزی شبیه به فیلم است. رویکرد نوآورانه او در ارائه آثار، پارادایم نمایشگاه را تغییر داده و سوالات عمیقی در مورد چگونگی و امکان تجربه هنر مطرح می‌کند. موزه هنر پولا به پایان نمایشگاه تا اول دسامبر ۲۰۲۴ اشاره کرده است.


logo-samandehi