رییس پیشین کتابخانه موزه ملی ایران درگذشت



استاد محمدرضا ریاضی متولد سال ۱۳۲۸ خورشیدی در روستای کشه دهستان طرق رود شهرستان نطنز استان اصفهان دیده به جهان گشود. او در اواخر سال ۱۳۵۳ به استخدام رسمی وزارت فرهنگ و هنر درآمد و در معاونت اداری -مالی مرکز باستان شناسی شروع به کار کرد. از سال ۱۳۵۸ به کتابخانه موزه منتقل شد و پس از بازنشستگی سرکار خانم مینا فتح راضی از اوایل دهه شصت ریاست کتابخانه موزه ملی ایران را تا سال ۱۳۸۲ بر عهده داشت. زنده یاد ریاضی دانش آموخته کارشناسی و کارشناسی ارشد جغرافیا بوده و در دانشگاه تهران در دهه ۷۰ مقطع کارشناسی ارشد باستان شناسی را به اتمام رساند. وی در دانشگاه های کشور در حوزه باستان شناسی، موزه داری، معماری و پژوهش هنر تدریس کرده است. و همچنین کتب و مقالات متعددی در زمینه میراث فرهنگی ، موزه داری، باستان شناسی و پژوهش هنر دارد.

استاد محمدرضا ریاضی در ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ در شهر تورنتو کشور کانادا به علت ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

جبرییل نوکنده رییس کل موزه ملی ایران درگذشت استاد محمدرضا ریاضی پیشکسوت میراث فرهنگی را به جامعه فرهنگی کشور تسلیت گفت و برای ایشان غفران الهی و برای بازماندگان، خانواده و دوستانش شکیبایی و تندرستی آرزو کرد.

نام و یاد ریاضی در حافظه میراث فرهنگی ایران مانا و جاودان خواهد ماند. موزه ملی ایران هرگز تلاش صادقانه او را در صیانت، معرفی و پژوهش میراث فرهنگی ایران فراموش نخواهد کرد.

روحش شاد و یادش گرامی.


logo-samandehi