نمایش مجدد مجسمه Bean اثر آنیش کاپور در شیکاگو

نزدیک به یک سال پس از احداث یکی از بزرگترین جاذبه های توریستی شیکاگو، مجسمه غول پیکر آنیش کاپور بار دیگر به روی عموم باز می شود.


به گزارش گالری آنلاین، ساخت و ساز در Grainger Plaza پارک Millennium به علت اقدامات لازم از جمله بازسازی سکوی میدان، تعویض سنگفرش‌ها، بهسازی مسیرهای دسترسی از قبیل پله‌ و رمپ‌ و همچنین سیستم ضد آب عملاً دسترسی بازدیدکنندگان به مجسمه را محدود کرده است. مسیر دسترسی به دروازه ابر از آگوست سال گذشته مسدود شده و انتظار می رود اوایل بهار امسال مجدداً به روی عموم باز شود.

سخنگوی اداره امور فرهنگی و رویدادهای ویژه شیکاگو به شبکه خبری محلی WGN گفت: "در صورت مساعد بودن شرایط جوی، انتظار داریم دسترسی به Plaza قبل از پایان ماه مجدداً به روی عموم باز شود.

دروازه ابر (2006) با 33 فوت (در حدود 10 متر) ارتفاع، 42 فوت (در حدود 13 متر) عرض و 66 فوت (در حدود 20 متر) طول، یکی از بزرگترین چیدمان های هنر عمومی جهان و برترین جاذبه توریستی در غرب میانه بشمار می رود. این مجسمه 23 میلیون دلاری شامل 168 صفحه فولادی ضد زنگ است که به یکدیگر جوش داده شده و سطح براق و صیقلی آن باعث شده برای گرفتن سلفی و عکاسی مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گیرد.

سال گذشته، آنیش کاپور با وجود نقدهای ضد و نقیض از نخستین مجسمه خود بنام «Mini Bean» در نیویورک رو نمایی کرد؛ قیمت این مجسمه 19 فوتی (6 متری) و 40 تنی بین 8 تا 10 میلیون دلار برآورد شده است.


logo-samandehi