شبی برای پرویز کلانتری برگزار شد

به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، در این مراسم که به پاس یک عمر فعالیت هنری در عرصه هنرهای تجسمی و ادبیات ایران توسط خانه هنرمندان ایران با همکاری موسسه انسان‌شناسی و فرهنگ برپا شد، هنرمندانی چون محمد سریر، ناصر فکوهی، علی‌اکبر صادقی، لیلی گلستان، خسرو سینایی، حسین محجوبی، سودابه فضائلی، علی بلوک‌باشی، محمودرضا بهمن‌پور، سیرویس ابراهیم‌زاده، ایرج کلانتری، غلامرضا امامی، محمدابراهیم جعفری، بهزاد شیشه‌گران، محمدرضا اصلانی، ایرج اسکندری، عظیم زرین‌کوب، عباس مشهدی‌زاده، علی شیرازی و ... حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم دکتر شایسته مدنی، به عنوان دبیر اجرایی پشت تریبون رفت و از قول استاد پرویز کلانتری، متنی را قرائت کرد و گفت: کلانتری با زبان طنز خویش می‌گوید "در صبح روز شنبه، نخستین روز هفته و نخستین روز نوروز سال 1310، هنگام طلوع آفتاب و در لحظه تحویل سال، کودکی به دنیا آمد. نام پرویز بر او نهادند. در دو سالگی پیراهن سپید بلندی به تن داشت و از مادرش می‌خواست دکمه‌های رنگین گوناگون بر آن پیراهن بدوزد. کودکی با پیراهن عجیب و غریب که سر تا پا پوشیده از دکمه‌های الوان بود. در دو سالگی عشق خود را به رنگ‌ها نشان داد..."

مدنی پس از قرائت متن کامل کلام استاد، با اشاره به اینکه پرویز کلانتری اکنون در بستر بیماری است و امیدواریم که هرچه زودتر سلامتی خود را به دست بیاورد؛ از دکتر محمد سریر به عنوان دوست پرویز کلانتری و رئیس شورای عالی خانه هنرمندان ایران برای ایراد سخنرانی دعوت کرد.

مشروح خبر

منبع : هنرآنلاین

logo-samandehi