عکاسان برتر «قاب‌های بهشتی» جایزه گرفتند/ نگاهی هنرمندانه به شهدا

مراسم اختتامیه سومین جشنواره عکس «قاب های بهشتی» شامگاه شنبه دوم خردادماه با اهدای جوایز به برگزیدگان این رویداد در فرهنگسرای اندیشه تهران برگزار شد.

سعید آلادپوش رییس جشنواره عکس «قاب‌های بهشتی» در این مراسم با تقدیر از شرکت‌کنندگان گفت: خداوند را شکر می کنم که برای سومین سال این توفیق را دارم که در «شبکه تصویر» سال جدید را با یاد و خاطره شهدا آغاز کردیم. همانطور که می دانیم ایام نوروز یکی از زیباترین ایام سال است و چه بهتر که خداوند بزرگ به ما این توفیق را داد که در کنار همه دغدغه ها به یاد شهدای گرانقدر باشیم و تلاش کنیم تا با این رویداد، بخشی از مخاطبان را همراه خود کنیم و یاد و خاطره شهدا را زنده نگهداریم.

مدیر شبکه تصویر بیان کرد: سنتی در کشور ما وجود دارد که در روزهای آخر سال خانواده ها با حضور در مزار درگذشتگان خود با آنها تجدیدخاطره می کنند. ما خوب یادمان هست که بعد از شروع ایام جنگ تحمیلی مزار درگذشتگان رنگ و بوی دیگری پیدا می کرد و گلزار شهدا در شب های آخر سال میزبان نشانه های عاطفی بود که خانواده ها بر سر مزار فرزند شهیدشان می‌گذاشتند و این فضایی بود که در تمام کشور ایجاد می‌شد. همین فضای معنوی و متفاوت درباره ارتباط خانواده ها با فرزندان شهید خود سوژه ارزشمندی برای عکاسی بود و جشنواره «قاب‌های بهشتی» به همین منظور شکل گرفت.

مشروح خبر

منبع : مهر

logo-samandehi