پنجمین گفتگو از برنامه گفتگو بر مدار مجسمه برگزار می شود

این برنامه سلسله گفتگوهایی است با محوریت مجسمه كه توسط انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران برگزار می شود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران، در این سلسله گفتگوها، روح الله شمسی زاده، مجسمه ساز، پژوهشگر و مدرس دانشگاه به گفتگو وتبادل نظر با هنرمندان و صاحب نظران می پردازد.

مستند سازی شرایط روز و تبیین سیر تكوینی آثار هنرمندان و همچنین ایجاد بستر گفتگو با صاحب نظران پیرامون مباحث مرتبط با مجسمه سازی از اهداف این برنامه است.

پنجمین گفتگوی این برنامه با هامون وزیری مقدم فرزند و مدیر بنیاد محسن وزیری مقدم است. این گفتگو به تاریخ سه شنبه ۱۷ تیر ١٣٩٩ ساعت ۲۰:۰۰ خواهد بود.


محسن وزیری مقدم (۱۳۰۳ - ۱۳۹۷) طراح، نقاش، مجسمه‌ساز ، از پیشگامان هنر مدرن ایران ؛ نقش برجسته های پلاستیكی و آلمنیومی، مجسمه های مفصلی، نقاشی های شنی،... بخشی از حضور پر رنگ و تاثیر گذار او در هنر مدرن و معاصر ایران است. وزیری مقدم از سال ۱۳۴۳ تا ۱۳۵۵ در دانشکدهٔ هنرهای تزئینی (دانشگاه هنر) و دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران به آموزش هنر اشتغال داشت.


بخشی از تألیفات:

شیوهٔ طراحی، جلد اول، تهران، ١٣٦٠سروش.

ان‍دی‍ش‍ه و ک‍ار پُل ک‍ل‍ی، ورن‍ر ه‍اف‍ت‍م‍ان، مترجم: محسن وزیری‌مقدم، تهران، سروش.

شیوهٔ طراحی ۲، جلد دوم، تهران، ١٣٧٩سروش.

چهارده گفتار دربارهٔ نقاشی، گرافیک و مجسمه‌سازی، ١٣٩١ ، تهران، نشر شهر.

یادمانده‌ها، ١٣٩٧ ، تهران، مشق هنر.


بنیاد محسن وزیری مقدم در سال ١٣٩٥ در شهر رم با مدیریت هامون وزیری مقدم تاسیس شد؛ آرشیو كردن فعالیت ها و آثار ، برگزاری آخرین نمایشگاه انفرادی محسن وزیری مقدم در گالری اعتماد ١٣٩٧، چاپ كتاب زندگینامه، .......بخشی از فعالیت های بنیاد بوده است.

logo-samandehi