تقاطع نور در اتمسفر قرن 19

پرتوهای نور در این ساختمان متروکه قرن نوزدهمی در سیدنی، استرالیا نفوذ کرده و آن را به حیات باز می گرداند.

به گزارش گالری آنلاین، "تقاطع نور دو" به سفارش شهر سیدنی، آخرین نصب عمومی هنرمند "یان استرنج" است که با نور روشن در محله‌ای در حاشیه شهر که اکنون اصیل‌شده در تپه‌های ساری، سیدنی قرار دارد. این اثر هنری خاص سایت، که بازتاب کاوش طولانی مدت «خانه» از طریق مداخلات فوق‌مقیاس است، نمای ساختمان ویکتوریایی قرن نوزدهمی را با سوراخ کردن آن با پرتوهای درخشان تغییر می‌دهد - وضعیت ویران معماری را برجسته می‌کند و تلاش می‌کند آن را به عقب برگرداند. این نصب در طول قرنطینه اواسط سال 2021 استرالیا رونمایی شد و به مدت 10 روز بین 24 ژوئن تا 4 ژوئیه 2021 در معرض دید قرار گرفت.

در ادامه نصب موزه خانه لیون هنرمند در سال 2019، "تقاطع نور II" خطوط پرسپکتیو ساختمان را استخراج می کند، آنها را انتزاع می کند و دوباره آنها را به عنوان پرتوهای نور وارد معماری می کند. در واقع، به نظر می رسد که این تراس خانه ویکتوریایی را در دو صفحه پرسپکتیو سوراخ می کند - سوراخ کردن سقف و نما، و همچنین نفوذ به اتاق های داخلی، راه پله ها و بالکن.

چنین فرآیندی نشان دهنده علاقه خاص هنرمند به این است که چگونه خطوط ساده می توانند بر رابطه بین هنر، معماری و مناظر تأثیر بگذارند: «خطوط نور در تقاطع ها تلاشی برای قرار دادن خطوط پرسپکتیو انتزاعی در محیط است. این خطوط پرسپکتیو ترسیم شده در طبیعت ظاهر نمی‌شوند، بلکه در نقاشی، طراحی و معماری جزء اصلی هستند و به‌عنوان راهی برای مهار، بازنمایی و تغییر محیط طبیعی استفاده می‌شوند.

"تقاطع نور II" با همکاری شرکت طراحی OFFICE و scoundrel projects تکمیل شد. برای نصب پرتوهای نور، هم تیم OFFICE و هم به طور سفارشی عجیب و غریب بیش از 120 متر نورپردازی LED و فولاد مهندسی شده که از داخل ساختمان آویزان شده و 3.5 متر از نما ساخته شده است. essay مقاله ای که توسط rory hyde، دانشیار دانشگاه ملبورن نوشته شده است، با عنوان «threads of vision» نیز کار نهایی را همراهی می کند.

logo-samandehi