بیان پوچی و حجم دادن به فضاهای خالی

هنرمند ژاپنی یاساواکی اونیشی در حال شکل دادن به محیط نامرئی

آیا می توان پوچی را بیان کرد؟ آیا حفره ها می توانند حجم داشته باشند؟ در طول تلاش‌های خلاقانه بی‌شمار، یاسواکی اونیشی، هنرمند ژاپنی، محصول هنری خود را به قدرت دگرگون‌کننده فضای منفی اختصاص داده است.

به گزارش گالری آنلاین، اونیشی با استفاده از مواد ناچیز - مانند چسب، سیم و ورقه‌های پلاستیکی - فرم‌های کوهستانی و به یاد ماندنی را در گالری هنری دانشگاه rice طراحی کرده و مفاهیم ناملموس را برای مرسدس بنز، ملموس کرده است و فضای خالی عمودی را در داخل یک کارخانه نوشیدنی قدیمی ژاپنی معلق کرده است.یاسواکی اونیشی میگوید: من آثاری خلق می‌کنم که فضاهایی را که معمولاً به‌عنوان حفره و حاشیه شناخته می‌شوند با مضامین ساده مانند حجم و فاصله تجسم می بخشند. فضای نمایشگاه به ظرفی تبدیل می‌شود که تخیل و افکار را در خود ذخیره می‌کند. از طریق آثار من، ما به آن سوی جهان نگاه می کنیم.

یاسواکی اونیشی که در دانشگاه تسوکوبا و دانشگاه هنر شهر کیوتو در رشته مجسمه‌سازی تحصیل کرده بود، در سال 2009 شروع به کار بر روی مجموعه‌های «حجم معکوس» خود کرد.

این فرآیند پر زحمت شامل پوشاندن دقیق ورقه های پلاستیکی روی جعبه های مقوایی انباشته شده است، که سپس برداشته می شوند تا تنها اثری از خود باقی بگذارند - سپس فرم "شناور" ظاهراً توسط رشته های چسب داغ به صورت جداگانه به سقف متصل می شود. این فرآیند «مجسمه معکوس» امضای اونیشی در مورد ماهیت تأثیرپذیر فضای منفی است. از آن زمان، هنرمند به یافتن فرم در جایی که وجود ندارد ادامه داده است که از ورقه های پلاستیکی باد شده و جنگل های متبلور از چسب، حجم های عمودی ایجاد می کند.

هنرمند در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه، چه جنبه هایی از پیشینه و تربیت شما اصول و فلسفه های خلاقانه شما را شکل داده است؟ پاسخ داد:

مطالعه مجسمه سازی بسیار مهم بود. من به فرآیند «قالب‌سازی» در تولید مجسمه‌ها علاقه داشتم و احساس می‌کردم که می‌توانم «قسمت‌های نامرئی» را پیدا کنم. در ابتدا با استفاده از روش‌های مختلف آثاری ساختم - مانند مجسمه‌های فلزی به شکل چوب و عکس‌هایی از جرقه‌های حاصل از آسیاب کردن فلز. پس از آن، من شروع به ایجاد نصب های خاص برای محیطی خاص کردم که فقط می توانند در محل ایجاد شوند، که منجر به کار فعلی من شده است.

logo-samandehi