بررسی روابط فضای مثبت و منفی تعادل سنگ و سازه فولادی در گاگوسیان

مجسمه های هایزر در مقیاس بزرگ بین دو ماده متفاوت، شکل، بافت و رنگ متضاد، تعامل برقرار می کنند.


به گزارش گالری آنلاین، از 3 مارس تا 16 آوریل 2022، بازدیدکنندگان از موزه گاگوسیای نیویورک پنج مجسمه جدید و به یاد ماندنی را دیده اند که توسط هنرمند آمریکایی مایکل هایزر به عنوان بخشی از مجموعه سنگ/فولاد او (2017-2017) ساخته شده است. هنرمند در این مجموعه نفس گیر و به ظاهر ضد جاذبه، یک تخته سنگ عظیم، با وزنی بین 30 تا 40 تن را با برش های زاویه ای از فولاد فرسوده جفت می کند.
هایزر در مورد این اثر هنری می گوید: صخره‌ها جایگزینی برای شیء هنری هستند، چیزی به جای یک اثر هنری زیبا که آگاهانه خلق شده است، بسیار سطحی است، با جزئیات بسیار بالا و به طور آکادمیک مورد مطالعه قرار گرفته است. یک تکه سنگ در ازای همه اینها ،چه چیزی آن را حمل می کند؟ وزن زیاد.


یک بازی متقابل تنش بین مواد

این مجسمه‌ها در استودیوی هایزر در نوادا طی یک دوره چهار ساله با استفاده از سنگ‌های استخراج‌شده از معدن در کنار رودخانه، کالیفرنیا ساخته شدند. آثار جدید به نمایش درآمده ادامه کاوش هنرمند در رابطه بین فضای مثبت و منفی است. مجسمه ها در مقیاس بزرگ بین دو ماده متفاوت، شکل، بافت و رنگ متضاد، تعامل برقرار می کنند.


آثار مایکل هایزر
مایکل هایزر که در سال 1944 در برکلی، کالیفرنیا متولد شد، به دلیل آثار هنری در مقیاس بزرگ و خاص خود که از زمین به عنوان رسانه استفاده می کند، شناخته شده است. آثاری از دوران حرفه‌ای او در طول یک دهه شامل جرم جابجا شده (77-1969)، برافراشته، سطح، افسرده (1969-77)، مگالیت منفی شماره 5 (1998) و جرم معلق (2012) است. عظیم ترین کار این هنرمند شهر است که در سال 1972 در صحرای نوادا آغاز شد. مجسمه هنر ماموت زمین قرار بود در سال 2020 افتتاح شود اما هنوز تکمیل نشده است.
در طول پنج دهه گذشته، هایزر امکانات مجسمه سازی را از طریق تمرکز بر مقیاس، جرم و فرآیند بازتعریف کرده است.




logo-samandehi