ترجمان ناخودآگاه مبهم به حرکت فیزیکی

چیدمانی که در آن تماشاگران با تعامل رقصندگان و پارچه، درک جدیدی از کنترل حس عدم قطعیت خواهند داشت.


به گزارش گالری آنلاین، پارک کاروالهو پروژه‌ای به نام «Spirit Playground» را معرفی کرده است که اولین پروژه از سری نمایش‌های نیم‌ساله آن است. این کار خاص، همکاری سه هنرمند است: دیانا اوروینگ، هنرمند چیدمان با پارچه از سوئد، سارا میرز، رقصنده اصلی باله شهر نیویورک، و جودی ملنیک، طراح رقص برجسته.

چیدمان دیانا اوروینگ در مرکز توجه قرار دارد و از بیش از ۱۶۰۰ فوت مربع ابریشم اورگانزا و جوت ساخته شده است. پارچه به شکلی ارگانیک در فضای گالری جاری می‌شود و فرم آن همواره در حال گسترش و تغییر است. درزها همچون رگ‌ها یا شاخه‌ها به ساختار چیدمان کمک می‌کنند و احساس حرکت و زندگی را درون کار به وجود می‌آورند. حجم زیاد پارچه بیننده را تحت تأثیر قرار می‌دهد و کنترل مفاهیمی از جنس عدم قطعیت را معرفی می‌کند. اوروینگ از طریق حرکت و حجم پارچه‌ها به دنبال نمایش حالت‌های مختلف ذهن، روابط، و فرآیندهای ذهنی و فیزیکی است.

رقصنده سارا میرز و طراح رقص جودی ملنیک که پیش از این در پروژه‌های خود در موزه گوگنهایم همکاری کرده بودند، با چیدمان پارچه دیانا اوروینگ، Spirit Playground، در گالری نیویورک پارک کاروالهو به عنوان صحنه‌ای برای اجرای جدید رقص درگیر خواهند شد. رقص‌ها به تم‌های زیرین کار اوروینگ — ناخودآگاه، مبهم و ملموس — را به حرکت فیزیکی ترجمه خواهند کرد. تماشاگران با تعامل رقصندگان با پارچه، این چیدمان را به شیوه‌ای جدید تجربه خواهند کرد. این تلاقی از رشته‌های هنری، مرزها را جابه‌جا کرده و تجربه‌ای منحصر به فرد ایجاد می‌کند که فراتر از محدودیت‌های هر فرم هنری فردی است. چیدمان به یک پلتفرم برای کاوش تبدیل می‌شود و گفت‌وگویی جدید بین پارچه‌ها، حرکت پویا، و فضا را معرفی می‌کند.


logo-samandehi