پرتره‌های نصیریان، حاتمی و کیارستمی در پارک هنرمندان نصب می‌شود

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهرداری از نصب مجسمه‌های هنرمندانی که پرتره آنها در جریان دومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر ایران ساخته شدند، در پارک هنرمندان خبر داد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از خبرنگار مهر، سیدمجتبی موسوی معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی درباره جانمایی مجسمه‌های مفاخر که در جریان دومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر ایران ساخته شدند گفت: یکی از محل‌هایی که اتفاق نظر برای جانمایی مجسمه‌های مفاخر هنری وجود داشته است، محوطه پارک هنرمندان است که به احتمال خیلی زیاد همه مجسمه‌ها در این محل نصب خواهند شد.

وی در مورد مجسمه‌هایی که هم اکنون در پارک هنرمندان قرار دارند نیز بیان کرد: مجسمه‌هایی که در جریان دومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر ایران ساخته شدند، متفاوت هستند و محوطه و نوع نصب آنها نیز متفاوت خواهد بود. مجسمه‌ها و حجم‌هایی که در پاک هنرمندان قرار دارند نیز در جای خود باقی می‌مانند.

پرتره‌های نصیریان، حاتمی و کیارستمی در پارک هنرمندان نصب می‌شود

موسوی همچنین درباره زمان آماده سازی مجسمه‌های مفاخر هنری به مهر گفت: قالبگیری این مجسمه‌ها تمام شده و در حال آماده سازی برای ریخته گری هستند. آماده سازی این مجسمه‌ها، حداقل چهار ماه زمان می‌برد و امیدواریم بتوانیم اواسط آبان ماه آنها را در پارک هنرمندان نصب کنیم.

وی در پایان اعلام کرد: در نظر داریم مراسمی برای رونمایی از مجسمه‌های پرتره هنرمندان ومفاخر در پارک هنرمندان داشته باشیم که اطلاع رسانی خواهد شد.

در دومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر ایران، ۲۶ پرتره از شخصیت‌های هنری توسط هنرمندان مجسمه ساز ساخته شد. این شخصیت‌ها عبارتند از: هوشنگ کاظمی، قباد شیوا، ابراهیم حقیقی، حسن اسماعیل زاده (حسن چلیپا)، محمد بهرامی، علی اکبر صادقی، پرویز کلانتری، هادی شفاهیه، احمد عالی، محمدعلی کشاورز، علی نصیریان، علی حاتمی، عباس کیارستمی، داوود رشیدی، پرویز فنی زاده، جمیله شیخی، رضا مافی، سید حسین میرخانی، سید هادی میرمیران، غلامحسین بنان، ابوالحسن صبا، مجید انتظامی، جواد حمیدی، محمدکریم پیرنیا و پرویز تناولی.

logo-samandehi