تقابل سنت و مدرنیته در مقابل موزه philadelphia

مجسمه‌ساز انگلیسی، antony gormley با نصب ده میله آهنی به عنوان فیگور مقابل موزه philadelphia، چگونگی درگیری مجسمه‌سازی عمومی در یک بافت شهری را با احساس درونی شهروندان، بررسی میکند.

به گزارش گالری آنلاین، هر یک از این مجسمه‌ها ده پا ارتفاع دارند و تقریبا سه تن وزن دارند، مجموعه‌ای از این احجام در حال حاضر در امتداد پله‌های موزه philadelphia قرار دارند.

این مجموعه در حالی در مقابل یک ساختمان نئو کلاسیک قرار گرفته است که ویژگی مدرنیته آنها در تضاد با ساختمان است. antony gormley اغلب ماهیت معکوس هنر عمومی را در مقیاس بزرگ به چالش می‌کشد.

هنرمند می‌گوید که در قرن بیستم، هنر عمومی که برای بهبود طبیعت و کیفیت فضای جمعی ایجاد شده بود، با استفاده از ماشین و تبلیغات به چالش کشیده شد و تاثیر چندانی نداشت. این اثر بر ارزش‌های والای فرهنگی ارائه‌شده توسط ساختمان تاریخی با بافت اجتماعی خیابان‌های شهر تاثیر می‌گذارد. صرفنظر از موقعیت پیش روی آنها، مجسمه ها فیگور های ایده آل را نشان نمی دهند بلکه انعکاسی درونی را به نمایش میگذارند.

در ادامه هنرمند یادآور می شود که این چیدمان دعوت از افرادی است که شاید هرگز وارد موزه خود نخواهند شد. در ابتدا برای خلق این اثر کلماتی مانند (سکون، گیجی، تکیه‌گاه، و اندیشیدن ) را در ذهنم مرور کردم.

در حالی که هر کلمه به عنوان کاتالیزوری برای شکل‌گیری در طول فرآیند خلاق هنرمند بکار گرفته می‌شود، gormley هر شکل را به عنوان یک آزمون مجسمه‌سازی در نظر می‌گیرد و بیننده را به برداشت شخصی خود دعوت می‌کند.

logo-samandehi