گالری عشایری مکزیکوسیتی MASA برای NYCxDesign به مرکز راکفلر می آید

گالری ماسا در شهر نیویورک

گالری رینک در مرکز راکفلر، آثار مجسمه‌سازی و مبلمان، هنرمندان، معماران و طراحان مقیم مکزیک را در کنار آثار تاریخی تأثیرگذار سمبولیک به نمایش می‌گذارد. گالری تاکنون آثاری را در مکان‌های دور از ذهن در سراسر جهان ارائه کرده است، از جمله یک عمارت مخروبه در مکزیکو سیتی، یک کلینیک مراقبت‌های بهداشتی در اوآخاکا، و یک آسمان‌خراش خالی در روما.

در مجموع، آثار معاصر و تاریخی این نمایشگاه مفاهیمی در مورد مکان، دوستی و تخلخل خلاق مطرح می کنند.

از سال 2018، MASA مستقر در مکزیکو سیتی خود را به عنوان یک گالری غیر متعارف در تقاطع طراحی و هنر تثبیت کرده است. نمایشگاه در مرکز راکفلر توسط کیوریتور و نویسنده مستقر در مکزیکوسیتی، سو وو، سرپرستی می شود.

در حالی که بسیاری از آثار - اعم از معاصر و تاریخی - در ارتباط با قانون مکزیک قرن بیستم وجود دارند، انتخاب خاصی در نظر گرفته شده است تا امکان گسترش روایت را فراهم کند و صمیمیت های کمتر شناخته شده، روابط تحقق نیافته یا داستان های مهاجرت را شامل شود.

این رویداد همراه با اثری که به تازگی در مکزیک سفارش داده شده است، چالشی را برای درک مفاهیم متعارف عمومی ایجاد می کند و نشان می دهد که چگونه صمیمیت و فرآیند مهاجرت سبب میشود، تجربه شخصی هنرمند در طراحی و هنر بیان عمومی پیدا کند.

در میان آثاری که در نمایشگاه مرکز راکفلر گالری MASA نمایش داده می‌شود، یک نیمکت ساخته شده از حلقه‌های زنجیره‌ای سرریز توسط معمار فریدا اسکوبدو ساخته شده است.

«همدلی برای دیگر موجودات»، سری جدیدی از الاکلنگ با مداخله یکی از هنرمندان مفهومی برجسته آمریکای لاتین، میگل کالدرون را نشان میدهد، که مرکز جدیدی برای تعادل ایجاد می کند.

ماساMASA همچنین آثاری از طراحان نوظهور مکزیکی ارائه می دهد که برخی برای اولین بار در ایالات متحده به نمایش گذاشته می شوند. خاویر لوراند امواج صوتی را از ایالت خود در وراکروز به یک صفحه نمایش تاشو انتزاعی تبدیل می کند.

پروژه طراحی MARROW که در سال 2021 توسط رافا پریتو و لوپ ساریون تأسیس شد، بقایای استخوانی که پس از مهمانی‌های شام با عشق جمع‌آوری شده‌اند را به لامپ‌های درخشان و مراقبه‌ای در مورد دور انداختن و فعال‌سازی زیبایی‌شناختی تبدیل می‌کند.

آثار معاصر با قطعاتی از هنرمندان تأثیرگذار قرن بیستم ارائه شده است که بین مکزیک و ایالات متحده سفر کرده اند و به ویژه هنرمندانی را که آثارشان در گفتگو با جنبش های هنری مکزیک در قرن بیستم وجود داشته است، تجلیل می کند.

شامل مجموعه ای از نقاشی های کمتر دیده شده توسط هنرمند مکزیکی آدولفو ریسترا، که در سال 1989 بر اثر عوارض مرتبط با ایدز درگذشت، چشم اندازی پرشور از روزمرگی را نشان می دهد که به ندرت توسط معاصرانش به تصویر کشیده شده است.

نقش برجسته گچبری اصلی ۱۹۳۷ توسط ایسامو نوگوچی که هنرمند برای یک نقاشی دیواری تحقق نیافته حکاکی کرده است.

سه‌گانه‌ای از مارتین رامیرز، هنرمند خودآموخته متولد جالیسکو، مکزیک، که در پایان قرن برای کار در راه‌آهن به کالیفرنیا سفر کرد، مقیاس و فداکاری مصرانه یک استاد را نشان می‌دهد که همزمان با دوران شکوفایی مکزیکی خلق شده است.

در یک سنجاق بزرگ مسی اثر هنرمند آنا پلیسر، که هنر را در نیویورک تحصیل کرده و در 50 سال گذشته در ایالت میچوآکان زندگی کرده است، جشنی است برای وقف یک عمر کار که مرزهای مادی و اجتماعی را پیش می‌برد.

logo-samandehi