فراخوان چهارمین جشنواره سراسری دانشجویی نقاشی ژکال


چهارمین جشنواره دانشجویی ژکال مانند سه دوره گذشته در پی کشف استعدادهای جوان و هنرمند در دانشگاه‌ها است و سعی دارد تا با برگزاری جشنواره تخصصی نقاشی، توجه به مطالعه و دانشِ روز در این زمینه را به دانشجویان یادآوری کند و این امکان را به آن‌ها بدهد تا بتوانند توانایی خود را در فضایی حرفه‌ای به نمایش گذاشته و مورد ارزیابی قرار دهند.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی جشنواره، اکنون که جشنواره دانشجویی نقاشی ژکال در آستانه‌ی چهارمین سال برگزاری‌اش می‌باشد، همچون گذشته در تلاش است توجه اهالی حوزه‌ی تجسمی و دانشگاه را به سمت قشر دانشجو معطوف کند و به دانشجویانِ با انگیزه کمک کند تا بتوانند در مسیر حرفه ای قدم بردارند.
دوره چهارم جشنواره به دبیری خانم زینب کلاته از اول دی‌ماه به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد. بخش پژوهشی این دوره با عنوان «دانشجو چیست؟» به بررسی نقش کلیدی دانشجوی هنر در دانشگاه می‌پردازد.
هدف این دوره از جشنواره در درجه اول نفی و رد آن ساز و کاریست که دانشجویان را به افرادی منفعل تبدیل کرده و سعی بر آن است آن نوع از سوژه‌شدگی را کشف و مورد بررسی قرار دهد که در شکل نوع خاصی از فردیت بر دانشجو تحمیل شده و دانشجویان را با این سوال مواجه کند که چه چیز غیر از آنچه هستند می‌توانند باشند.

شرایط و مقررات شرکت در چهارمین جشنواره سراسری دانشجویی نقاشی ژکال:

- موضوع و تکنیک اثر، آزاد می باشد. اثر می‌تواند نقاشی، چاپ دستی، کلاژ یا طراحی باشد.
- هر هنرمند می‌تواند حداکثر با سه اثر در جشنواره شرکت کند.
- ابعاد: حداکثر ضلع هر اثر با احتساب قاب ترجیحا ۲۰۰ سانتی‌متر باشد .
- زمان خلق اثر مربوط به دو سال اخیر باشد.
- ثبت‌نام و ارسال آثار فقط از طریق وب‌سایت جشنواره به نشانی www.jokalfestival.com امکان‌پذیر است.
- سایت جشنواره از تاریخ ۱۵ دی‌ماه آماده دریافت فایل آثار می‌باشد.

شرایط تصویر ارسالی:
- فرمت RGB-jpg با 150 DPI (حداکثر تا 1MB)
- شرکت‌کنندگان الزاما می‌بایست دانشجوی یکی از موسسات آموزش عالی، وزارت علوم و فناوری جمهوری اسلامی ایران در هر یک از مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد باشند.
- تمامی دانشجویان رشته ی نقاشی که حداکثر یک سال از تاریخ پایان‌نامه آن ها می‌گذرد می‌توانند در بخش غیررقابتی نمایشگاه شرکت نمایند.
- آثار راه یافته به نمایشگاه در صورت تمایل خالق اثر به فروش می‌رسند.
- آثار ارسالی راه یافته به مرحله ی دوم داوری باید به گونه‌ای باشند که قابلیت نصب (سیم، قاب، بوم دیپ و غیره) و ارایه در نمایشگاه را داشته باشند.
- حق چاپ تصاویر آثار ارسالی در بروشور، کاتالوگ و… برای دبیرخانه‌ی جشنواره و همچنین انجمن علمی نقاشی دانشگاه هنر تهران محفوظ می‌باشد.

مهلت ارسال آثار: ۱۵دی تا ۱۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۷

نمایشگاه در تاریخ ۲۳ فروردین‌ماه ۱۳۹۸ برگزار می‌شود.

تلگرام: t.me/jokalfestival
اینستاگرام: jokalfestival

logo-samandehi