فراخوان جایزه طراح جوان ژکال


در دوران معاصر در زمانه ظهور رسانه های جدید دیگر طراحی تحت سیطره نقاشی نبوده بلکه خود را به عنوان یک مدیوم هنری مستقل مطرح می کند. اهمیت طراحی به عنوان یک فرم بیانی آزاد و خلاقانه هنری، ما را بر آن داشت تا جشنواره چهارم نقاشی ژکال با اخذ رویکردی تازه و در بخشی با عنوان "جایزه طراح جوان"، این مدیوم هنری را نیز در حیطه توجه خود قرار دهد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی جشنواره، هدف این بخش آن است تا ضمن معرفی هنر مندان خلاق و جوان، بر ضرورت نگاه خلاقانه در نقاشی و اهمیت نگاهی نو به طراحی تاکید ورزیم.

شرایط و مقرارات شرکت در «جایزه طراح جوان»:
- موضوع و تکنیک اثر آزاد می‌باشد.
- حداکثر ضلع هر اثر با احتساب قاب ۲۰۰ سانتی متر باشد.
- شرکت‌کنندگان الزاما می‌بایست دانشجوی یکی از موسسات آموزش عالی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران باشند.( در هر یک از مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد)

ارسال آثار:
علاقه‌مندان به شرکت در «جایزه‌ی طراح جوان» می‌بایست از تاریخ ۵ دی تا ۱۵ بهمن‌ماه، آثار خود را با « #ژکال_طراح_جوان » در صفحه‌ی اینستاگرام خود پست کنند. توجه داشته باشید که صفحه‌ی مجازی نباید خصوصی (private) باشد.
- داوری مرحله اول از روی آثارِ تگ شده انجام می‌شود. لازم به ذکر است به دلیل انتخاب طراح و نه یک اثر صرف، خلاقیت و توانایی‌های عمومی هنرمند جزو ملاک‌های داوری خواهد بود. از این رو وجود دیگر آثار طراحی هنرمند در صفحه‌ی اینستاگرام وی امکان ارزیابی دقیق‌تر را فراهم می‌نماید.
- به نفر برتر جایزه‌ای به ارزش یک میلیون تومان تعلق خواهد گرفت.
- اثر برتر به بخش نمایشگاهی راه خواهد یافت.
(این دوره جایزه طراح جوان با حمایت جناب آقای دکتر جمال عرب‌زاده و به داوری جناب آقای داریوش حسینی برگزار می‌شود.)

logo-samandehi