جان بخشیدن به رویای دیرینه نقاشی در نمایشگاه پرسه در رنگ

"من سعی کردم به اشکال گوناگون امید را نقاشی کنم" این را داریوش حبیب خانی هنرمند نقاش و گرافیست که آثارش در گالری خط سفید به نمایش درآمده است، در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین بیان کرد.

در ادامه خواننده این گفتگو باشید:

این هنرمند در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین هدف خود از برگزاری این نمایشگاه را چنین عنوان کرد:

هدف از جمع آوری این مجموعه جان بخشیدن به رویای دیرینه نقاشی بود. کارهای این نمایشگاه از سال ۲۰۱۷ تا اکنون خلق شده اند و حدود ۷۰در صد نمایشگاه کارهای یکسال اخیر است.

در مجموع تعداد ۳۶ عدد تابلو در این مجموعه به نمایش در آمده و از قطع ۲۱۰در ۱۱۰ تا کوچکترین آنها در قطع ۴۰در۴۰ سانتیمتر ارائه شده است.

حبیب خانی در رابطه با مفهوم عنوان این نمایشگاه توضیح داد:

در جامعه ای که همه چیز به رنگ خاکستری است، از رنگبندی خیابان ها، لباس ها، فروشگاه ها و خلاصه آلودگی شهر و ازدحام اتومبیلها همه و همه طیف خاکستری است ، برای من رنگ به عنوان عنصر امید آینده و زندگی معنا میشود و در بیشتر آثار ارائه شده از پس هجوم سیاهی ها این تلالو رنگ است که به چشم میخورد . بزرگترین تابلوی نمایشگاه به پاسداشت و احترام چنارهای خیابان ولی عصر است که چه با صلابت و زیبا در چهار فصل سال با رنگ های خود زیبایی و نشاط را به ما پیشکش میکنند و به پاس آن همه درختی که توسط سود جویان خشک و قطع شد.

این هنرمند در ادامه افزود:

آثار این مجموعه در سبک ها و تکنیک های مختلفی نقاشی شده و فیگور نقش غالب اکثر تابلوهاست، من در درجه اول خواستم نقاشی کنم و حوصله تکرار خود را در کارها به هیچ وجهه ندارم و جالب این است که انتقاد اکثر دوستان گالری گرد این بوده که کارها یکدست و در یک سبک نیست. این مسیر از سالیان کودکی آغاز شده و هنوز ادامه دارد و به نظر من یک هنرمند وقتی یک رشته هنری را انتخاب میکند برای همیشه بدهکار خودش میماند و این جستجو هیچگاه به پایان نمی رسد.

من سعی کردم به اشکال گوناگون امید را نقاشی کنم، شاعری که نام او به خاطرم نیست میگفت: صد بار زهر یاس مرا میکشت گر پادزهر من نبود امید

logo-samandehi