دیدار مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از کرمان

مردم کرمان هر سه ماه یکبار شاهد یک رویداد هنری تازه باشند

هادی مظفری، مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سفری به کرمان از روند مرمت آثار موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان دیدار کرد و با استاندار، شهردار و مدیران فرهنگی کرمان نیز در موضوعات هنری بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی؛ مظفری در ادامه این سفر، نمایشگاه خوشنویسی سیدرضا خضرایی را در موزه صنعتی کرمان افتتاح کرد و درباره جشنواره مجسمه سازی کرمان با محمدرضا علیزاده مدیر کل ارشاد استان و مدیران گالری این شهر گفت و گو کرد.

هادی مظفری در نشست بررسی طرح و مرمت آثار و برنامه های موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان گفت: فلسفه شکل گیری موزه ها در تمام دنیا بر اساس ارزش آثار و دارایی های فرهنگی و هنری است و کرمان این دارایی ها را به بهترین نحو داراست.

وی افزود: با توجه به برنامه هایی که به زودی و بین چهار موزه هنرهای معاصر کشور، اجرا خواهد شد؛ مردم کرمان هر سه ماه یک بار شاهد یک رویداد و تعریف تازه از هنرهای معاصر خواهند بود و می توانند شاهد یک رویداد در این زمینه باشند.

مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه، نمایشگاه خوشنویسی «سودای قطاعی»، سید رضا خضرایی را در موزه صنعتی کرمان افتتاح کرد.

نشست اختصاصی مدیر کل هنرهای تجسمی و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با مدیران گالری های کرمان نیز در این سفر برگزار شد. ابتدا مدیران گالری‌ها از شرایط هنری استان، بازار این روزهای آثار هنری و مشکلات خود در این راه گفتند و پس از آن مدیرکل هنرهای تجسمی نظرات خود را مطرح کرد.

مظفری با اشاره به چرخه همکاری وزارت ارشاد، ادارت کل استانی، گالری ها، هنرمندان و مخاطبان هنری گفت: در این مجموعه؛ هر کس وظیفه و نقشی دارد، در صورتی که این نقش به خوبی ایفا شود؛ شاهد چرخه مناسبی از عرضه و تقاضا و روند مناسب بازار هنر در کشور و استان ها خواهیم بود. بخشی از روند سوق دادن مخاطب به سمت خرید آثار هنری از گالری ها و فرهنگ سازی در این زمینه را خود مدیران گالری ها می توانند انجام دهند.

logo-samandehi