هنری از جنس آتش و شیشه

"شیشه گون" عنوان نمایشگاه آثار Etsuko Ichikawa در گالری Winston Wächter نیویورک است و آثار این نمایشگاه با استفاده از آتش، کاغذ، رادبواکتیو و شیشه خلق شده اند.

به گزارش گالری آنلاین، هنرمند در مجموعه "ترک میراث"، " به ظروف شیشه‌ای باستانی ژاپنی و فاجعه هسته‌ای سال ۲۰۱۱ در فوکوشیما نگاه می‌کند. پدیده ذوب شدن هسته‌ای به منظور بررسی ارتباط بشریت با موادی که ایجاد و ترک می‌کنند، مورد استفاده قرار گرفت.

فاجعه در زادگاه هنرمند، او را بر آن داشت تا مواد رادیو اکتیو را به خانه خود در ایالت واشنگتن ببرد. به محض آگاهی از این که سایت هسته‌ای Hanford encases زباله‌های هسته‌ای را در یک فرآیند به نام "vitrification" به شیشه تبدیل می‌کند، Ichikawa از ساخت مجسمه‌های شیشه‌ای با اورانیوم افزوده ، الهام‌گرفت.

این گوی‌های شیشه‌ای، برای تولید یک درخشش افسون کننده نور، روشن می‌شوند. زیبایی مغناطیسی بیننده را جذب میکند و ما را بر آن می‌دارد تا رابطه ناراحت‌کننده‌ای که با مواد هسته‌ای داریم را مورد بررسی قرار دهیم.

در این آثار، شیشه ذوب‌شده به عنوان رنگ آتشین استفاده می‌شود و سطح مخملی را می‌سوزاند. وی مفاهیم انتزاعی را از برخورد این عناصر متناقض ، آتش و کاغذ ایجاد می‌کند و آن ها را با آب‌رنگ هدایت می‌کند.

logo-samandehi