لغو برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در سال جاری

سخنگوی شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از مصوبه این‌ شورا مبنی بر لغو برگزاری نمایشگاه در سال جاری خبر داد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از مرکز‌‌ روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ایوب دهقانکار اعلام کرد: طبق مصوبهاین شورا سی و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال جاریبرگزار نخواهد شد.

سخنگوی‌ شورای سیاست‌گذاری نمایشگاهبین‌المللی کتاب تهران با اشاره به جلسۀ غیر حضوری این شورا (روز شنبه مورخ28 تیرماه) گفت: بنا بر اعلام صریح دولت جمهوری اسلامی ایران مبنی برتکلیف همگانی در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و در راستای مصوبات ستاد ملیمقابله با کرونا، توصیه‌های وزارت بهداشت مبنی بر ضرورت رعایت فاصله‌گذاریاجتماعی و پرهیز از برگزاری هرگونه تجمع در سطح کشور و همچنین نبودچشم‌انداز روشن در امکان برگزاری نمایشگاه در ماه‌های آتی، شورایسیاست‌گذاری نمایشگاه کتاب تهران برگزاری این دوره از نمایشگاه را در سالجاری منتفی دانست.

دهقانکار با اشاره به اهمیت و ابعادمختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نمایشگاه کتاب تهران به عنوان بزرگ‌ترینرویداد فرهنگی کشور گفت: شورای سیاست‌گذاری علاقمند بود حتی‌الامکان ایننمایشگاه در سال جاری برگزار شود. دلیل اصلی طمأنیه و تامل شورا در اعلاملغو نمایشگاه نیز امید به برگزاری آن در ماه‌های اخیر بود.

سخنگوی شورای سیاست‌گذاری نمایشگاهبین‎المللی کتاب تهران افزود: اعضای شورا در این جلسه ابراز امیدواری کردنددولت و مجلس محترم در حمایت مادی و معنوی از صنعت نشر کشور به عنوان یکیاز صنایع مادر و اثرگذار عرصه فرهنگ از هیچ کوششی دریغ نورزند. بعلاوه،اعضای شورا تصریح کردند از معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیانتظار می‌رود نسبت به امکان‎سنجی برای حمایت بهینه از صنعت نشر کشور ازطریق برنامه‌های حمایتی جایگزین اقدام نماید.

دهقانکار در پایان خاطر نشان کرد: اعضایشورای سیاست‌گذاری سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ضمن قدردانیو سپاس از زحمات مدافعان سلامت ابراز امیدواری کردند با تلاش تیم پزشکیکشور و همدلی و همراهی ملت بزرگ ایران شاهد ریشه‌کنی این ویروس منحوس وبرگزاری باشکوه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال آتی باشیم.

در این جلسه که ریاست آن را محسن جوادیبر عهده داشت، آقایان محسن چینی‌فروشان، ایرج ضرغام، مهدی فیروزان، علیرضاسبحانی‌نسب، هومان حسن‌پور، ابراهیم حیدری، مهدی اسماعیلی‌راد، فریدونعموزاده خلیلی، محمدجواد مرادی‌نیا، میثم نیلی و ایوب دهقانکار حضورداشتند.


logo-samandehi