برگزاری آیین تکریم و معارفه معاونت هنری حوزه هنری

آیین تکریم و معارفه معاونت هنری حوزه هنری با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد قمی در سالن مهر حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از مهر، آیین تکریم و معارفه معاون هنری حوزه هنری بعدازظهر سه شنبه، ۱۱ مرداد ماه ۱۴۰۱ با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری، مجدالدین معلمی معاون هنری سابق، علی فروزانفر معاون هنری جدید، کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، امیرحسین شفیعی مدیر تولید تئاتر حرفه‌ای حوزه هنری، مهمانان و اصحاب رسانه در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار شد.

سعید بیابانکی شاعر و طنزپرداز که اجرای مراسم را برعهده داشت، با قرائت قطعه شعری از حافظ با مضمون هنر برای بزرگداشت یاد و خاطره حبیب الله صادقی، گفت: حوزه هنری، نهادی است که می‌توان آن را در معاونت هنری خلاصه کرد، چراکه محصولاتی که تا امروز تولید شده است، حاصل کار این معاونت بوده است.

در ادامه، محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری به عنوان اولین سخنران پشت تریبون حاضر شد و با تسلیت ایام محرم بیان کرد: در این مراسم هم باید یادی کنیم از «حبیب هنر انقلاب»؛ حبیب الله صادقی عزیز و دوست داشتنی که هر چه بیشتر فرصت شناختن او پیش می‌آید، بیشتر حسرت نداشتن او را می‌خوریم. وقتی به آثار او نگاه می‌کنم بیشتر به فکر فرو می‌روم، چراکه در حقیقت، آثار او عظیم و ماندگار و حقیقت را به زیباترین شکل ممکن برای آینده ایران عزیز روایت کرده است، حقیقتی که به برکت نهضت اسلامی و امام خمینی (ره) نمود یافته است.

وی در ادامه مجدالدین معلمی را فرزند حوزه هنری و برادری مخلص و پرتلاش دانست و تاکید کرد: نمی‌توانم تصور کنم یک نفر، هر روز برای مسئولیتی که دارد مسیری طولانی را بیاید و برگردد بدون اینکه خسته شود و ما که در دویدن دنبال کارها صاحب ادعا هستیم جلوی ایشان کم می‌آوریم. در این ۴ سال ندیدم که کسی بگوید آقای معلمی از سلوک تواضع خارج شده و خیلی سخت است که آدم همزمان صریح‌اللهجه و متواضع باشد.

دادمان افزود: او، پشتیبان دوستان در تمام مراکز حوزه هنری و یکی از تفاوت‌های اصلی و مثبت نسبت به سالهای پیشین حوزه هنری است، چراکه خوش برخورد، مهربان و اهل فرهنگ و هنر و کارشناس حوزه فرهنگی و صاحب صلاحیت در این زمینه است.

وی با ابراز خشنودی از همکاری و هم‌نفسی با مجدالدین معلمی، خاطرنشان کرد: امیدوارم حضور ایشان در کنار حوزه هنری علیرغم مسئولیتی جدیدش تداوم داشته باشد و از او خواستم به عنوان مشاور در کنار حوزه باشد.
رییس حوزه هنری همچنین درباره علی فروزانفر گفت: علی فروزانفر از نظر تلاش و کوشش خستگی ناپذیر مشهور است. او همچنین، خلاق و نوآور است چون ایده نو برای پیشبرد هدفش دارد که از نیازهای ضروری ما در حوزه هنری است. فروزانفر تجربه کار گروهی و جهادی دارد و مدیریت حوزه هنری استان تهران را دارد و مطمئنم در سمت جدید خواهد درخشید.

وی در پایان سخنانش تصریح کرد: معاونت هنری قلب حوزه هنری است و قوامش به رشد روزافزون مراکز حوزه هنری بر می‌گردد.

در ادامه مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در سازمان تبلیغات اسلامی به چنین جلساتی آیین «سنگر سپاری» می‌گوییم؛ از آنجا که ذوق ادبی و کلمه سازی در اینجا زیاد است، امیدوارم نامی درخور برای این جلسات ساخته شود. اینجا (حوزه هنری) سنگری در میان کارزاری نزدیک به چکاچک شمشیر است؛ در زمانه‌ای که مستضعفان در حال تحمل مشکلات هستند و دشمنان از هیچ تلاشی فروگذار نیستند. رهبر معظم انقلاب اسلامی «تبیین» را واجب خواندند و بار سنگین آن بعد از مسئولان و مردم روی دوش هنرمندان است. «تبیین» به جمیع مبانی که در این کلمه حضور دارد و مد نظر شما و اهالی فرهنگ است، نمی‌شود مگر به اهتمام هنر و هنرمندی که پای آن ایستاده است. به اعتقاد من، آقای فروزانفر اهلیت برای این مسئولیت دارد.

وی تلاش‌های مجدالدین معلمی را نیز ستودنی خواند و درباره ویژگی‌های او بیان کرد: مجدالدین معلمی عزیز که برادر من اهل قلم، هنر و مجاهد است. او، توانمند و با حوصله است و برای رسیدن به هدف، صبر می‌کند تا با گروه به آن برسد.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی درباره وظیفه مجدالدین معلمی در مسئولیت جدیدش به عنوان مدیر بنیاد ملی کتاب سازمان تبلیغات اسلامی گفت: من به صراحت خواستم ماجرای کتاب را در اسلام ناب و جبهه فرهنگی جدی بگیرد و زمانی سرودن و ستودن دارد که بتواند در مساله تبیین مشکلی حل و سنگری را فتح کند.

در ادامه مراسم، مجدالدین معلمی معاونت هنری سابق و مدیر بنیاد ملی کتاب سازمان تبلیغات اسلامی با تسلیت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) در سخنانی گفت: خدا را شاکرم که شغل و شوق ما را در یک راستا قرار داد. بسیار از من سوال می‌کنند هر روز از قم به تهران می‌آیم، خسته نمی‌شوم؟ باید بگویم که آدم برای رفتن به خانه‌اش خسته نمی‌شود. من از روزی که به معاونت هنری حوزه هنری آمدم دارم می‌روم و بالاخره دارم می‌روم.

وی درباره برنامه‌هایی که در طول مسئولیتش در معاونت هنری به اجرا رسید، توضیح داد: نظم تشکیلاتی در حوزه معاونت هنری که تلاش برای شکل گیری کمیته جذب از آنها بود و در نهایت، شکل گرفت یکی از برنامه‌هایی بود که اتفاق افتاد و به مدد این برنامه، دیگر نیروی پروژه‌ای در حوزه نداریم. صرفه جویی، برنامه محوری، تمرکز بر انجام برنامه‌ها و هدف‌گذاری برای هر بخش، حفظ سرمایه‌های انسانی و معنوی و یادگارهایی چون مکتب مهر و سپهر سوره هنر جدید، از جمله برنامه‌های معاونت هنری بود که اتفاق افتاد.

مدیر بنیاد ملی کتاب سازمان تبلیغات اسلامی، علی فروزانفر را سرمایه حوزه هنری خواند و گفت: علی فروزانفر پر کار، پر توان، زحمتکش و انقلابی است و من مسئولیت جدید را به او تبریک می گویم و برایش آرزوی موفقیت دارم. از آقای دادمان نیز تشکر می‌کنم که با وجود اختلاف نظرهایی که داشتیم، جزء برادری و احترام بین ما حاکم نبوده است.

وی در پایان سخنرانی‌اش بیان کرد: خوشبخت‌ترین مدیر، مدیری است که همکاران خوبی دارد و من خوشبخت‌ترین مدیر بودم. اگر کسی طرحی برای حوزه کتاب دارد، برای من بفرستد تا بتوانیم کتاب را به رسانه اول سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری تبدیل کنیم.

علی فروزانفر معاون هنری حوزه هنری نیز بعد از پخش ویدئوی معرفی‌اش، گفت: محرم ایام سوگ و اندوه اما حسین (ع) و ایام غم و ناراحتی است و وقتی دوستان سمت جدید را تبریک می‌گفتند، اندوهی درون من به وجود می‌آمد و می‌گفتم کاش در این ایام نبود اما در هر حال، این موضوع را به فال نیک می‌گیرم و امیدوارم اتفاق مبارکی رقم بخورد. همچنین، درگذشت زنده‌یاد حبیب الله صادقی را تسلیت می‌گویم. از اعتماد محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری نیز به خودم واقعاً تشکر می‌کنم، چراکه مسئولیت این جایگاه مهم را بر عهده من گذاشتند.

وی همچنین با تایید تعاریفی که از مجدالدین معلمی شد، خودش را خادم فرهنگ و هنر دانست و درباره معاونت هنری حوزه هنری بیان کرد: امروزه بهتر است مرزبندی ساختاری و اداری کم‌رنگ‌تر شود و با شناختی که در سال‌های قبل دارم امیدوارم بتوانیم عملکردی درخشان داشته باشیم. معاونت هنری حوزه هنری بر مکتبی بودن و انقلابی بودن اصرار دارد، علاوه بر اینکه به عمق بخشی هنر می‌پردازد.

فروزانفر در پایان تاکید کرد: معاونت هنری پشتیبان، حامی و ضریب دهنده به فعالیت‌های حوزه هنری در حوزه‌های مختلف خواهد بود.

در پایان مراسم، متن حکم علی فروزانفر و همچنین حکم مجدالدین معلمی به عنوان مشاور رئیس حوزه هنری قرائت شد و هدایایی نیز از طرف همکاران حوزه هنری به مجدالدین معلمی اهدا شد.

logo-samandehi