مشکل بیمه تکمیلی اعضای صندوق اعتباری هنر حل شد

یکی از هنرمندان تجسمی پیشتر خبر داده بود بر اساس دستورالعمل تازه‌ای که برای دریافت بیمه «هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران» تعریف شده است، هنرمندان تجسمی باید به صورت حضوری مدارکی را دال بر استمرار فعالیت هنری‌شان، به معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تحویل دهند که به علت تعداد بالای درخواست‌ها و پایین بودن نیروی ارشاد، معرفی‌نامه‌ آنها هنوز صادر نشده است و دز نتیجه نمی‌توانند تا تاریخ مقرر بیمه تکمیلی خود را دریافت کنند.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، در این راستا، مسلم کریمی ـ معاون اعضای صندوق اعتباری هنر ـ طی گفت‌وگویی، خبر داد که هنرمندان عضو صندوق اعتباری هنر از صبح یکشنبه ـ ۱۳ شهریور ماه ـ (ساعت هشت) امکان ثبت‌نام برای دریافت بیمه درمان تکمیلی را بدون نیاز به آپلود معرفی‌نامه، داشته‌ و می‌توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

کریمی می‌گوید، از میان ۹۳ هزار عضو صندوق تنها ۱۴ هزار عضو وارد مرحله تمدید شدند و طی چند ماه اخیر بیش از ۱۲ هزار نفر از این تعداد مدارکشان را به‌روز کرده‌اند و تعیین تکلیف شده‌اند و در عین حال، صندوق اعتباری هنر برای اینکه حقی از هنرمندان ضایع نشود، این امکان را فراهم کرده که اعضای باقیمانده که کمتر از ۲۰۰۰ نفر هستند «بدون نیاز بر تمدید کردن عضویت خود در صندوق، به‌روز رسانی اطلاعاتشان و آپلود کردن معرفی نامه»، ثبت نام بیمه تکمیلی را انجام دهند و مشکلی برایشان پیش نیاید و پس از ثبت نام بیمه تکمیلی، مراحل تکمیل پرونده خود را پیگیری کنند.

او ادامه می‌دهد: اگر اعضا نتوانسته باشند مدارک خود را کامل کنند و یا معرفی نامه بگیرند، پس از انجام ثبت نام بیمه تکمیلی، تا آذرماه به مدت سه ماه فرصت خواهند داشت که مدارک خود را تکمیل و عضویتشان را تمدید کنند.

کریمی تصریح می‌کند: بررسی مدارک هنرمندان برای دریافت معرفی‌نامه در معاونت امور هنری در حال بررسی است. تا جایی که می‌دانم، تیمی در معاونت امور هنری مسئول این امر شده که به جد روی بررسی درخواست‌ها و صدور معرفی‌نامه‌ها کار می‌کنند.

او در پایان درباره هزینه‌ای که دریافت بیمه‌ تکمیلی برای هنرمندان خواهد داشت، می‌گوید: حدود ۷۵ درصد تعرفه‌های حق بیمه در سال جاری افزایش داشته است با این حال صندوق اعتباری هنر با هدف حمایت از اعضای تحت پوشش، تلاش کرد مبلغ کمتری از افزایش حق بیمه به هنرمندان تحمیل شود و به طور میانگین بیش از ۶۰ درصد از حق بیمه درمان تکمیلی را در قالب یارانه توسط صندوق پرداخت کنیم.

با توجه به آیین نامه عضویت صندوق اعتباری هنر، با عنایت به اینکه بازه زمانی ثبت نام بیمه تکمیلی محدود است و تا تاریخ 1401/06/23 باید نسبت به ثبت تقاضای خود برای بیمه تکمیلی اقدام نمایید، لذا امکان ثبت نام برای بیمه تکمیلی 1402-1401 به صورت مشروط وجود دارد و باید پس از ثبت نام حداکثر طی سه ماه آینده نسبت به تمدید عضویت خود در صندوق اقدام نمایید.

مراحل تمدید عضویت:
1- مراجعه به ادارات ارشاد در شهرستانها، معاونت های تخصصی وزارت ارشاد ( تهران) واخذ معرفی نامه عضویت در صندوق هنر.
2- ورود به پروفایل شخصی خود از منوی تمدید عضویت
3- ویرایش اطلاعات شخصی خود و افراد تحت تکفل
4- بارگذاری معرفی نامه و مستندات هنری ارائه شده توسط هنرمند به ادارات ارشاد
5- بررسی پرونده توسط کارشناسان صندوق و ارسال پیامک به هنرمند
6- واریز حق عضویت توسط هنرمند پس از دریافت پیامک رسیدگی کارشناس صندوق

logo-samandehi