معرفی فهرست نهایی جشنواره عکاسی معماری ۲۰۲۲

جشنواره جهانی معماری فهرست ۲۳ تصویر را که برای جایزه عکاسی معماری ۲۰۲۲ رقابت می‌کنند، اعلام کرد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، آثار منتخب از میان ۶۴ کشور در این جشنواره انتخاب شدند. در جشنواره عکاسی معماری عکس‌ها به شش دسته خارجی، داخلی، حس مکان، ساختمان‌های در حال استفاده، موبایل (با موضوع پل‌ها) و نمونه کارها (مراکز حمل‌ و نقل) تقسیم می‌شوند. هر دسته شامل چهار عکس است جز دسته نمونه‌کارها که سه عکس را پوشش می‌دهند.

در بین هیات داوران جشنواره عکاسی معمار نام فرشید موسوی، معمار معروف ایرانی نیز به چشم می‌خورد. جشنواره از داوران خواسته است که به عکس‌ها فراتر از کیفیت ساختمانی که گرفته شده است نگاه کنند و بر مهارت عکاسان، ترکیب‌بندی عکس، استفاده از مقیاس و حساسیت عکاسان به جو تمرکز کنند.

پل فینچ مدیر برنامه جشنواره جهانی معماری گفته است: «عکاسی معماری می‌تواند درک ما از طراحی را افزایش دهد، نه صرفاً ثبت آنچه در آنجا وجود دارد.»

جوایز عکاسی دهمین دوره جشنواره جهانی معماری عبارتند از جایزه اصلی، پورتفولیو و موبایل که در هر بخش دو برنده اعلام خواهد شد. برنده جایزه اصلی، در هیات داوران جشنواره سال ۲۰۲۳ حضور خواهد داشت.

تصاویر برگزیده جشنواره جهانی معماری سال ۲۰۲۲ از ۳۰ نوامبر تا ۲ دسامبر در شهر لیسبون کشور پرتغال به نمایش گذاشته می‌شود و در پایان جشنواره در هر بخش دو عکس به عنوان برنده اعلام خواهد شد.


کسب اطلاعات بیشتر

logo-samandehi