فراخوان تامین طرح دیوارنگاری های مدارس تهران - 1403 " نقش مهر"

مدرسه، بخشی از معماری شهری است و بخش مهمی از « نمای شهر» را دیوارهای مدارس می سازند. به علاوه یکی از عناصر «هویت ساز» دیوارهای مدارس تهران، نقاشی دیواری است.


به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران، این سازمان در نظر دارد به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس، با دعوت از هنرمندان تجسمی، زمینه یک رویداد شایسته شهری را فراهم آورده و دیوارهای مدارس تهران را با آثار خلاق، زیبا و اصیل بازآرایی کند. آنگونه که شهری مملو از روایت ها و شاعرانگی تصویری فراهم آید تا هم چشم شهروندان را به زیبایی نوازش دهد، هم زیبایی شناسی «آینده سازان» کشور را ارتقا دهد.

بدین وسیله از تمامی هنرمندان فعال در حوزه هنر نقاشی، گرافیک و تصویرسازی دعوت می شود با ارایه ایده­ها و طرح­های خلاقانه خود در این رویداد هنری مشارکت نمایند.


رویکرد محتوایی

شاعرانگی، تخیل و روایتگری با برخورداری از هویت ملی و بومی در عین چشم نوازی و با در نظر گرفتن قابلیت اجرا به عنوان دیوار نگاری مدارس و ارتباط آن با تحصیل و دانش آموز، از معیارهای پذیرش و داوری آثار است.

در طراحی آثار، انتخاب رنگ و دیگر الگوهای بصری، تناسب با ویژگی های مقاطع سنی مختلف (مهد کودک، پیش دبستانی، دبستان، دبیرستان، هنرستان) و همچنین ماهیت (دخترانه و پسرانه) لحاظ شود.

موضوع طراحی ها صرفا ذیل مفهوم روایت خلاقانه رویای من از ایران آینده (ایران آینده / رویای ایرانی) انجام شود.


اهداف:

همراهی هنرمندان وشهروندان برای خلق آثار هنری و خلاقانه در فضای شهری.

فراهم آوردن زمینه‌ی خلق و ایجاد طرح‌ها و تجربه‌های نو در سیما و منظر شهری.

ایجاد تعامل اجتماعی بین هنرمندان و شهروندان.

ارتقاء سواد بصری دانش آموزان


مقررات عمومی:

هنرمندان با گرایش‌های مختلف در هنرهای تجسمی، به صورت فردی یا گروهی با رعایت الزامات و مقررات می‌توانند در این رویداد شرکت کنند.

هدف از انتشار این فراخوان صرفا تامین طرح دیوارنگاری مدارس می باشد و اجرای آثار منتخب توسط زیباسازی مناطق 22 گانه صورت می گیرد.

انجام مراحل ثبت‌نام فقط به صورت مراجعه به سامانه رویدادهای هنر شهری به نشانی (https://zibasazievents.tehran.ir) و بارگذاری مدارک و مستندات است.

لازم به ذکر است شرکت کنندگان پیش از مراجعه به سامانه رویدادهای هنر شهری، می بایست ابتدا در سایت تهران من به نشانی (mytehran.ir) مراجعه و نسبت به ثبت نام و دریافت نام کاربری و رمز عبور اقدام کنند.

مالكیت مادی اثر و حق هرگونه بهره برداری از آن با حفظ نام هنرمند به این سازمان منتقل می‌شود و هنرمند/ شخص مورد نظر، حق عرضه اثر به هیچ شخص حقیقی و حقوقی را ندارد و خالق اثر در صورت پذیرفته شدن در فراخوان، مجاز به ارسال اثر به سایر رویدادهای هنری کشور نمی باشد. همچنین سازمان حق استفاده و انتشار تصاویر آثار منتخب با قید نام هنرمند را، در سایت، گروه‌های خبری و مجازی، کاتالوگ، کتاب و ... دارد.

در صورت بوجود آمدن موارد خاص و خارج از ضوابط فراخوان، تصمیم گیری در مورد ادامه همکاری هنرمند با دبیرخانه خواهد بود.

درصورت احراز كپی‌ بودن اثر، در هر مرحله علاوه بر حذف تمامی آثار، شركت‌كننده مشمول محرومیت‌های دیگر در سایر رویدادها و فراخوان‌های سازمان زیباسازی خواهد بود.

هنرمندان می بایست اعلام نمایند که مشمول ممنوعیت قانون منع مداخله وزراء و نمایندگان مجلس و کارکنان دولت در معاملات دولتی و کشوری نمی باشند و تمامی مسئولیت‌ها را در فرض اثبات خلاف این موضوع به عهده بگیرند.


نکات کلیدی:

آثاری که پیش از این در فراخوان های دیگر پذیرفته شده اند مجاز به شرکت در این رویداد نیستند.

طرح های ارسالی هنرمندان پس از داوری عودت داده نخواهد شد.

اجرای آثار منتخب توسط زیباسازی مناطق 22 گانه می باشد و نظر به ساز و کار قانونی انتخاب مجری در مناطق شهرداری، این سازمان صرفا در خصوص پرداخت حق الزحمه طراحی آثار متعهد خواهد بود.

به ازای هر طرح منتخب مبلغ 200،000،000 ریال به عنوان خرید طرح به شرکت کنندگان پرداخت می شود.

هر هنرمند مجاز به ارسال 3 طرح می باشد.

بهتر است حتی المقدور هنرمندان نسبت به طراحی در قابهای افقی که امکان جانمایی بر دیوارهای طولی مدارس را تسهیل کند، اقدام نمایند. (به عنوان نمونه قاب افقی با نسبت یک (ارتفاع) به پنج (طول))


موارد مورد نیاز جهت ثبت نام (صرفا از طریق سامانه رویدادهای هنر شهری):

تکمیل و بارگذاری مدارک فردی

بارگذاری فایل طرح پیشنهادی حداکثر 3 طرح و با فرمت jpeg با کیفیت 150dpi


گاهشمار رویداد (صرفاً از طریق بارگذاری در سامانه رویدادهای هنر شهری):

ثبت نام و بارگذاری آثار: 1 مرداد 1403 لغایت 30 مرداد 1403

اعلام اسامی پذیرفته شدگان: 6 شهریور 1403


اطلاع‌رسانی و برنامه‌ها

هرگونه تغییرات احتمالی در خصوص زمان بندی ثبت نام از طریق سایت سازمان به اطلاع شرکت کنندگان خواهد رسید.


نشانی و تلفن‌های دبیرخانه

نشانی: خیابان شریعتی، بالاتر از پیچ شمیران، نرسیده به خیابان حقوقی، کوچه فولادوند، موزه خوشنویسی، اداره نقاشی دیواری

96044154 – 96044374- 96044356

logo-samandehi