حجم مثلثی آبی در حیاط دوره رنسانس بی‌ینال ونیز فرود آمد

استودیو بین‌رشته‌ای UNA/UNLESS به عنوان یک رویداد جانبی برای شصتمین بی‌ینال هنر ونیز، یک پویش آبی پرجنب و جوش طراحی کرده است.


به گزارش گالری آنلاین، این هرم آبی مثلثی به نظر می‌رسد که از فضا به حیاط رنسانس «آکادمی زیبایی‌های هنر ونیز» افتاده است.

سطوح متقارن و بازتابنده این حجم، در شب یک توهم نوری ایجاد می‌کند که به آن جلوه ناپدید شدن می‌دهد. این طراحی با محیط قرن شانزدهم تعامل دارد و به طور بصری چالش‌هایی برای قوانین سخت‌گیرانه حفاظت از شهر ایجاد می‌کند.

درون این پویش از UNA/UNLESS، پرده نرم و محدب ردپای یک کلیسای سنگی را به یاد می‌آورد که به طور اولیه توسط «جاکوپو سانسویینو» طراحی شده بود و از ۱۵۶۵ تا ۱۸۳۱ در این مکان قرار داشت. این منطقه که قبلاً محراب بود، اکنون دیواری خمیده با LED را نمایش می‌دهد که انیمیشن‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی جوزفا نجام را به نمایش می‌گذارد و به چالش‌های تاریخی برقراری و دیاسپورای آفریقایی می‌پردازد.

این پویش نماد نیاز فوری هنرها به پرداختن به بحران‌های زیست‌محیطی جهانی است. پوشش آبی و موج‌مانند آن، اهمیت اقیانوس را برای اکوسیستم برجسته کرده و با کار نجام ارتباط برقرار می‌کند. این ماده تجربی، که برای اولین بار در این مقیاس استفاده می‌شود، همچنین موضوعات مایع را در فضای ماهواره‌ای نمایشگاه در مرکز تحقیقات دریایی CNR-ISMAR منعکس می‌کند، جایی که بازدیدکنندگان می‌توانند آواتارهای پلانکتون هوش مصنوعی ایجاد کنند.


logo-samandehi