منتخبی از آثار هنرمندان معاصر ایران به گالری خط سفید می رود

نمایشگاه گروهی تحت عنوان "منتخبی از آثار هنرمندان معاصر ایران ۳" به کیوریتوری دکتر پویا جمالی از روز جمعه 27 مهرماه در گالری خط سفید برپا می شود.


در بیانیه این نمایشگاه به قلم دکتر پویا جمالی آمده است:

تنها صداست که می‌ماند

هنر معاصر ایران، نقشی کلیدی در منعکس کردن واقعیت‌های اجتماعی، فرهنگی، و تاریخی جامعه ایرانی ایفا می‌کند. این نمایشگاه، به عنوان سومین قسمت از سلسله نمایشگاه‌های ما، تلاش می‌کند تا بازتابی از دغدغه‌های هنرمندان معاصر ایران ارائه دهد. هر هنرمند با سبک و رویکرد منحصربه‌فرد خود، لایه‌های متفاوتی از جامعه و فرهنگ ایرانی را به تصویر می‌کشد. هدف ما از این نمایشگاه، ایجاد فضایی برای گفتگو، تعامل و درک بیشتر است.

فلسفه هنری این نمایشگاه بر اساس مفهوم «هم‌زمانی فرهنگی» بنا شده است. هنر به عنوان پلی میان گذشته و حال، می‌تواند لحظات تاریخی و تجربه‌های فردی را در قالب‌های جدید و معاصر به تصویر بکشد. ما بر این باوریم که هنر معاصر باید همواره در جستجوی نوآوری و بیان احساسات و ایده‌های نوین باشد، در عین حال که ریشه‌های فرهنگی و تاریخی خود را حفظ می‌کند.

پژواک خلاقیت هنرمندان معاصر ایران

فرصتی برای مرور تنوع و شکوه زبان بصری هنرمندان معاصر ایران است. در این مجموعه، هر اثر هنری صدای منحصربه‌فردی است که از عمق تجربه‌های فردی و اجتماعی برمی‌خیزد؛ پژواکی از تاریخ، فرهنگ و تحولات زمانه که در بوم و رنگ‌های خلاقانه جاری می‌شود. این هنرمندان با بینش نوین خود نه تنها به بازنمایی دنیای بیرونی می‌پردازند، بلکه روح زمانه را با نوآوری‌های تکنیکی و مفهومی به تصویر می‌کشند.

آثار به نمایش گذاشته شده، ترکیبی از رویکردهای نوین و جسورانه است که مرزهای هنر سنتی را در می‌نوردد. از عناصر انتزاعی تا فرم‌های آشنا، هر قطعه هنری داستانی نهفته دارد؛ داستانی که هر بیننده می‌تواند در آن شریک شود و آن را به بخشی از زندگی خود تبدیل کند.

این نمایشگاه فرصتی است تا مخاطبان نه فقط تماشاگر باشند، بلکه با هنر درگیر شوند، احساسات، تفکرات و حتی خاطراتشان را در هر اثر بیابند.داشتن اثری از این مجموعه، صرفاً یک سرمایه‌گذاری مالی نیست؛ بلکه دریچه‌ای به سوی یک سفر هنری است، جایی که هر اثر می‌تواند نقشی ماندگار در زیستن و ذهن شما ایفا کند.

در نهایت، این شما هستید که با انتخابتان صدای هنرمند را جاودانه می‌سازید.


در این نمایشگاه آثاری از هنرمندان عبدی اسبقی، فرح اصولی، پروانه اعتمادی، شهلا آرمین، بهمن بروجنی، هادی جمالی، مهدی حسینی، کامبیز درمبخش، منیژه صحی، یعقوب عمامه‌پیچ، رضا لواسانی، مهتا معینی، احمد وکیلی، آرمان یعقوب‌پور به نمایش در می آید.


نمایشگاه "منتخبی از آثار هنرمندان معاصر ایران ۳" تا 7 آبان ماه ادامه خواهد داشت و علاقمندان جهت بازدید از آثار می توانند به نشانی بلوارنلسون ماندلا(جردن)، خیابان گلفام، پلاک 50، طبقه 4، واحد 7 مراجعه نمایند.

گفتنی است؛ گالری خط سفید سه‌شنبه‌ها تعطیل است.

logo-samandehi